Bij De Geschillencommissie eindigt de procedure met een uitspraak door de Commissie. Op deze website publiceert het Klachtenloket Kinderopvang de uitspraken die gedaan zijn door de Geschillencommissie Kinderopvang.
In het uitsprakenoverzicht hieronder vindt u eerdere uitspraken van de Geschillencommissie Kinderopvang. Vul hieronder een trefwoord in of gebruik de filters aan de linkerzijde om te zoeken.
U ziet 81-90 van de 615 uitspraken
Commissie: Kinderdagverblijf
Categorie: Opzeggen en annuleren
Jaartal: 2016
Soort uitspraak: -
Uitkomst: -
Referentiecode:
2016-100311
Onderwerp van het geschil Na een voorval heeft de ouder de kinderopvang per direct beëindigd. De commissie ziet geen reden om de overeenkomst met onmiddellijke ingang te beëindigen, daarom moet de ouder zich houden aan de overeenkomst. Echter, de opzegtermijn in de overeenkomst van 2 maanden en opzegbaar per 1e of 15e van de maand, […]
Commissie: Kinderdagverblijf
Categorie: Contract
Jaartal: 2015
Soort uitspraak: -
Uitkomst: -
Referentiecode:
2006-KIN06-0019
Onderwerp van het geschil De overeenkomst was voor twee maanden gesloten. Daardoor was er geen sprake van een opzegtermijn van twee maanden. Er is geen bewijs dat de kwaliteit in het geding was, daarom moet de consument de opvang voor de hele periode betalen. Het geschil vloeit voort uit twee op 28 juli 2006 tussen de consument […]
Commissie: kinderopvang
Categorie: overeenkomst
Jaartal: 2021
Soort uitspraak: bindend advies
Uitkomst: ongegrond
Referentiecode:
59663/6781
Waar gaat de uitspraak over De consument klaagt over de opzegtermijn die de ondernemer hanteert. De zoon van de consument had het op de kinderopvang niet naar zijn zin en kwam thuis met blauwe plekken in zijn gezicht. Ook waren niet altijd de vaste pedagogisch medewerkers aanwezig. De consument wilde de overeenkomst per direct beëindigen, […]
Commissie: kinderopvang
Categorie: informatieverstrekking
Jaartal: 2021
Soort uitspraak: bindend advies
Uitkomst: ten dele gegrond
Referentiecode:
62994/78272
Waar gaat de uitspraak over Het geschil gaat over het feit dat de consument niet bekend was met het verblijf van haar dochter op het kinderdagverblijf van de ondernemer en het feit dat zij van de ondernemer geen complete en leesbare bescheiden heeft ontvangen. De ondernemer erkent dat zij geen informatie over de dochter aan […]
Commissie: Kinderdagverblijf
Categorie: Openingstijden
Jaartal: 2017
Soort uitspraak: -
Uitkomst: -
Referentiecode:
2017-107766
Onderwerp van het geschil De consument klaagt, kort samengevat, erover dat het aantal in rekening te brengen uren verplicht is verhoogd. De ondernemer heeft de openingstijden verruimd waardoor de consument nu 0,5 uur extra opvang moet afnemen per dag, maar maakt hier geen gebruikt van en wil de oude uren handhaven. Echter, de consument heeft […]
Commissie: kinderopvang
Categorie: Kostenopzegging overeenkomst
Jaartal: 2024
Soort uitspraak: bindend advies
Uitkomst: gegrond
Referentiecode:
231042/246915
Waar gaat de uitspraak over? De consument heeft de opvangovereenkomst voor zijn drie kinderen opgezegd en stelt zich op het standpunt dat hij geen opvangkosten over de gehele opzegtermijn van een maand verschuldigd is aangezien de ondernemer tekort is geschoten in de naleving van gemaakte administratieve afspraken. Door de aanhoudende administratieve problemen bij de ondernemer […]
Commissie: kinderopvang
Categorie: -
Jaartal: 2025
Soort uitspraak: bindend advies
Uitkomst: Niet ontvankelijk
Referentiecode:
991332/1075683
Waar gaat de uitspraak over? De consument diende een klacht in over de prijsverhogingen van de kinderopvang in de afgelopen vijf jaar. Hij stelde dat de stijging van 36,4% niet in verhouding staat tot de inflatie (21%) en dat onvoldoende financiële onderbouwing is gegeven, ondanks verzoeken daartoe vanuit de oudercommissie (OC), waar de consument zelf […]
Commissie: BSO
Categorie: Contract
Jaartal: 2017
Soort uitspraak: -
Uitkomst: -
Referentiecode:
2017-107648
Onderwerp van het geschil De consument klaagt over de verplichte afname van vakantie uren waar zij geen gebruik van maakt. In de Algemene Voorwaarden staat duidelijk de regeling beschreven die de ondernemer hanteert. De consument heeft deze voorwaarden ondertekend bij het aangaan van de overeenkomst. De klacht is ongegrond. De consument klaagt, kort samengevat, over […]
Commissie: kinderopvang
Categorie: Kosten
Jaartal: 2021
Soort uitspraak: bindend advies
Uitkomst: ongegrond
Referentiecode:
25450/27309
Waar gaat de uitspraak over De consument klaagt over de tariefsverhoging per 1 januari 2021 door de ondernemer. De uur prijzen op de kinderopvang en de BSO hebben een onevenredige verhoging gekregen. Daarnaast is de bekendmaking van deze tarieven op een te laat moment geweest en is er geen akkoord aan de oudercommissie gevraagd. De […]
Commissie: kinderopvang
Categorie: -
Jaartal: 2025
Soort uitspraak: Tussen Advies
Uitkomst: Niet ontvankelijk
Referentiecode:
765217/1005596
Waar gaat de uitspraak over? De Geschillencommissie Kinderopvang heeft geoordeeld over de ontvankelijkheid van een klacht van een consument tegen een kinderopvangorganisatie. De klacht ziet op een Veilig Thuis-melding die een medewerker van de opvang in februari 2023 deed over de zoon van de consument. De consument stelt dat deze melding onterecht was en grote […]
Niet gevonden wat u zocht?
Zoekt u uitspraken over een bepaald onderwerp maar vindt u niet wat u zoekt? Dan helpen wij u graag. U kunt hiervoor contact met ons opnemen via het contactformulier van de geschillencommissie.
In onze privacyverklaring leggen wij uit welke persoonsgegevens wij verzamelen en gebruiken en met welk doel.