Uitsprakenoverzicht

Wilt u meer weten over onze uitspraken? Dan kunt u zoeken in onze eerdere uitspraken van de diverse commissies. Vul links uw zoekopdracht en voorkeuren in. Tevens kunt u zoeken op referentienummer, gebruik dan het tweede zoekvenster.

U ziet 401-410 van de 410 uitspraken

Vraagouder is ontevreden over taken gastouderbureau.

Commissie: Gastouderopvang    Categorie: Kwaliteit    Jaartal: 2016
Soort uitspraak: -   Uitkomst: -   Referentiecode: 2016-104400

Onderwerp van het geschil Een gastouder ving teveel kinderen op. Het gastouderbureau  wist hier niet van tot een andere ouder melding deed en  de GGD dit ook constateerde. De ondernemer heeft overleg gehad met de GGD en de overeenkomst met de gastouder opgezegd. De commissie vindt dat de ondernemer nadat bekend was dat er sprake […]

Weigering toegang als time-out begrijpelijk, maar communicatie en concrete stappen ondernemer onduidelijk.

Commissie: kinderopvang    Categorie: Communicatie    Jaartal: 2023
Soort uitspraak: bindend advies   Uitkomst: ten dele gegrond   Referentiecode: 201810/203317

Waar gaat de uitspraak over? Tijdens de opvang heeft een incident plaatsgevonden met de zoon van de consument, waarop de ondernemer een ‘time-out’ heeft ingezet met verlenging. De zoon van consument heeft hierdoor geen toegang meer tot de opvang. Als reden hiervoor noemt de ondernemer dat hij geen/onvoldoende bekwame medewerkers heeft om de steeds zwaarder […]

Wel betalen opzegtermijn na bijtincident

Commissie: Kinderdagverblijf    Categorie: Opzeggen en annuleren    Jaartal: 2015
Soort uitspraak: -   Uitkomst: -   Referentiecode: 2014-88680

Onderwerp van het geschil Ouders hadden voorstel ondernemer om bijtincidenten te voorkomen een kans moeten geven. Zij hebben besloten direct met de opvang te stoppen, maar moeten opzegtermijn wel betalen. Het geschil betreft de opzegtermijn die de ondernemer jegens consument bij diens opzegging aangehouden heeft. De consument heeft bij brief gedateerd op 1 augustus 2014 […]

Wijze van communicatie en bejegening door ondernemer levert geen onzorgvuldig of nalatig handelen op. Consument heeft overeenkomst opgezegd.

Commissie: kinderopvang    Categorie: Communicatie    Jaartal: 2023
Soort uitspraak: bindend advies   Uitkomst: ongegrond   Referentiecode: 196426/200592

Waar gaat de uitspraak over? Deze zaak gaat om communicatie en de omgang met de consument. Eén klacht gaat over het niet aanbieden van fruit aan de zoon van de consument omdat hij zijn eigen groentebakje van huis meenam. Dit baseert de consument op basis van een foto in de portal van ondernemer. Voor de […]

Wijze van doorberekenen kosten voor warme maaltijden is aanleiding voor geschil

Commissie: kinderopvang    Categorie: Kostenwarme maaltijd    Jaartal: 2019
Soort uitspraak: bindend advies   Uitkomst: ongegrond   Referentiecode: 123310

Waar gaat de uitspraak over Toen de dochter van consument voor het eerst naar de opvang ging zat de warme maaltijd in het uurtarief en hoefde daarvoor niet apart te worden betaald. Vervolgens geeft de ondernemer aan nieuwe contracten te hebben opgesteld waarin de kosten en voorwaarden voor het afnemen van warme maaltijden duidelijker zijn […]

Wijze waarop de ondernemer factureert en communiceert schiet te kort.

Commissie: BSO    Categorie: Geldzaken    Jaartal: 2018
Soort uitspraak: -   Uitkomst: -   Referentiecode: 2018 - 114888

Onderwerp van het geschil De consument klaagt over de problemen met de facturen die zij krijgt van de ondernemer en de communicatie tussen partijen. Van de ondernemer mag als professionele partij verwacht worden dat hij aan de hand van een deugdelijke administratie op een deugdelijke en inzichtelijke wijze factureert aan de consument. Dat was niet […]

Wijzigen aantal uur in overeenkomst niet toegestaan, opzeggen en nieuw contract aanbieden wel

Commissie: BSO    Categorie: Openingstijden    Jaartal: 2015
Soort uitspraak: -   Uitkomst: -   Referentiecode: 2009-KIN09-0020

Onderwerp van het geschil De ondernemer mag het aantal afgesproken uren dat is vastgelegd in de overeenkomst niet veranderen. De ondernemer mag de overeenkomst wel opzeggen met een opzegtermijn van twee maanden en de consument een nieuw aanbod sturen. De consument kan kiezen of hij dit wil aannemen. Het geschil betreft de vraag of de […]

Wijziging aanbod is geen reden voor het niet betalen annuleringskosten

Commissie: Kinderdagverblijf    Categorie: Geldzaken    Jaartal: 2015
Soort uitspraak: -   Uitkomst: -   Referentiecode: 2012-44969

Onderwerp van het geschil Consument mag niet kosteloos annuleren vanwege een verandering van horizontale naar verticale groepen. Dit is geen ‘wezenlijke’ wijziging en heeft geen invloed op het welzijn van de kinderen. In geschil is de vraag of de consument annuleringskosten verschuldigd is.   De consument heeft een bedrag van € 1.856,40 niet betaald en een […]

Wijziging van een dag mag niet leiden tot nieuwe overeenkomst tegen hoger tarief

Commissie: Kinderdagverblijf    Categorie: Contract    Jaartal: 2017
Soort uitspraak: -   Uitkomst: -   Referentiecode: 2017-106220

Onderwerp van het geschil In de overeenkomst staat dat de ondernemer wijzigingen zoveel mogelijk zal opvolgen naar de wens van de ouders, afhankelijk van de beschikbaarheid in de groep en de planning op de opvanglocatie. Aangezien wijziging met het oog op de beschikbaarheid en de planning mogelijk was, moet de ondernemer de gewenste wijziging doorvoeren. […]

Zwaarwegende reden voor opzegging aannemelijk gemaakt, overeenkomst zorgvuldig opgezegd, maar communicatie onzorgvuldig.

Commissie: kinderopvang    Categorie: opzegging overeenkomst    Jaartal: 2023
Soort uitspraak: bindend advies   Uitkomst: ten dele gegrond   Referentiecode: 192160/194466

Waar gaat de uitspraak over? De uitspraak gaat over een door de ondernemer per 1 januari 2023 opgezegde opvangovereenkomst. Na opzegging werd door de ondernemer gecommuniceerd over het openen van een nieuwe peutergroep op dezelfde locatie, zonder dat de consument hiervan op de hoogte was. Volgens de consument had de opzegging/sluiting van de groepen kunnen […]



Niet gevonden wat u zocht?

Vindt u bij een commissie geen uitspraken? Dan heeft de commissie mogelijk nog geen uitspraken gedaan. Zoekt u uitspraken over een bepaald onderwerp of wilt u meer weten over de lijn van de commissie, maar vindt u niet wat u zoekt? Dan helpen wij u graag.

U kunt hiervoor contact met ons opnemen via dit formulier.

In onze privacyverklaring leggen wij uit welke persoonsgegevens wij verzamelen en gebruiken en met welk doel.