Uitsprakenoverzicht

Bij De Geschillencommissie eindigt de procedure met een uitspraak door de Commissie. Op deze website publiceert het Klachtenloket Kinderopvang de uitspraken die gedaan zijn door de Geschillencommissie Kinderopvang.

In het uitsprakenoverzicht hieronder vindt u eerdere uitspraken van de Geschillencommissie Kinderopvang. Vul hieronder een trefwoord in of gebruik de filters aan de linkerzijde om te zoeken.

U ziet 61-70 van de 612 uitspraken

Consument geen belang bij verzoek vernietiging wijziging studiedagen. Ondernemer onvoldoende transparant over verrekening studiedagen.

Commissie: kinderopvang    Categorie: eenzijdige wijziging overeenkomstkostenverrekening/ informatieverstrekkingOntvankelijkheid    Jaartal: 2024
Soort uitspraak: bindend adviesniet-ontvankelijkverklaring   Uitkomst: ten dele gegrondten dele niet-ontvankelijk   Referentiecode: 227446/236190

Waar gaat de uitspraak over? De consument stelt dat de ondernemer in strijd met de algemene voorwaarden heeft gehandeld door twee studiedagen in de opvangovereenkomst op te nemen en door niet transparant te zijn over de verrekening van deze studiedagen. De ondernemer stelt bij de invoering van de studiedagen toegelicht te hebben wat de reden […]

Consument heeft contract niet getekend en niet bij ondernemer ingeleverd, geen rechtsgeldige overeenkomst

Commissie: kinderopvang    Categorie: overeenkomst    Jaartal: 2020
Soort uitspraak: bindend advies   Uitkomst: gegrond   Referentiecode: 4730/10851

Waar gaat de uitspraak over Vanwege onenigheid tussen de consument en de ondernemer heeft de consument voorafgaand aan de opvang mondeling aangegeven van de opvang af te zien. Zij had al een factuur vooruitbetaald, maar wil dit bedrag terugkrijgen aangezien er nog niet was gestart met de opvang. Daarnaast heeft zij de overeenkomst niet getekend […]

Consument heeft factuur kinderopvang ten onrechte niet betaald

Commissie: kinderopvang    Categorie: factuur onbetaald    Jaartal: 2024
Soort uitspraak: bindend advies   Uitkomst: ongegrond   Referentiecode: 500722/560088

Waar gaat de uitspraak over? De zoon van de consument ging via de ondernemer naar een gastouder. Hij is daar herhaaldelijk aangevallen door een ander kind. De consument heeft zijn zoon vanaf 5 juni 2024 per direct thuisgehouden. Hij heeft de factuur voor de periode mei 2024 tot 5 juni 2024 niet betaald. Hij wil […]

Consument heeft geen belang bij aanpassing contract tussen kinderopvang en moeder

Commissie: kinderopvang    Categorie: gezagovereenkomst    Jaartal: 2023
Soort uitspraak: bindend advies   Uitkomst: ongegrond   Referentiecode: 202460/206198

Waar gaat de uitspraak over? De consument verwijt de ondernemer niet op dezelfde wijze te handelen richting hem als richting de moeder. Zo zou de consument geen toegang hebben tot de ouderportaal. Zowel de consument als de moeder hebben gezag over hun dochter, zodat de ondernemer hen gelijk moet behandelen. De ondernemer schrijft dat de […]

Consument heeft geen gebruik gemaakt van dienstverlening van ondernemer, maar moet toch opvangvergoeding betalen

Commissie: kinderopvang    Categorie: factuur onbetaaldopzegging overeenkomst    Jaartal: 2024
Soort uitspraak: bindend advies   Uitkomst: ongegrond   Referentiecode: 447723/552367

Waar gaat de uitspraak over? De zoon van de consument zou vanaf 6 november 2023 naar het kinderdagverblijf van de ondernemer gaan. Vanwege slaapproblemen is de ingangsdatum verschoven naar 16 januari 2024. Uiteindelijk heeft de consument zijn zoon nooit naar het kinderdagverblijf gebracht. Hij stelt dat hij de overeenkomst in januari 2024 heeft opgezegd. De […]

Consument heeft geen reden om facturen corona-periode niet te betalen

Commissie: kinderopvang    Categorie: Kosten    Jaartal: 2022
Soort uitspraak: bindend advies   Uitkomst: ongegrond   Referentiecode: 133682/137982

Waar gaat de uitspraak over De consument heeft tijdens de corona-periode drie facturen en een factuur uit 2015 niet betaald. De ondernemer wil die nu innen. De consument stelt dat de overheid consumenten niet verplicht, maar alleen verzocht heeft door te betalen. Daarnaast had de ondernemer gezegd dat dat kosten vergoed zouden worden, maar de […]

Consument heeft niet eerst geklaagd bij ondernemer; consument niet-ontvankelijk

Commissie: kinderopvang    Categorie: niet geklaagdniet ontvankelijk    Jaartal: 2024
Soort uitspraak: niet-ontvankelijkverklaring   Uitkomst: Niet ontvankelijk   Referentiecode: 222631/235358

Waar gaat de uitspraak over? De consument stelt dat de zorg voor zijn kinderen heeft op geen enkele wijze heeft voldaan aan wat de consument daarvan mocht verwachten. Vanwege de ernst van de incidenten die zich voordeden op de opvang, de onzorgvuldige en nalatige wijze waarop de ondernemer met de zorg voor de kinderen is […]

Consument heeft termijn voor indienen klacht ruimschoots overschreden. Geen verontschuldigende omstandigheden aanwezig.

Commissie: kinderopvang    Categorie: Ontvankelijkheid    Jaartal: 2024
Soort uitspraak: niet-ontvankelijkverklaring   Uitkomst: Niet ontvankelijk   Referentiecode: 223112/236924

Waar gaat de uitspraak over? Er heeft zich bij de ondernemer een incident voorgedaan in mei/juni 2021. Daar heeft de klacht betrekking op. Op 26 juli 2021 heeft de consument bij de ondernemer mondeling geklaagd en op 16 december 2021 de advocaat van de consument schriftelijk. Op 11 juli 2023, aangevuld op 13 augustus 2023, […]

Consument heeft tijdens lockdownperiode geen vakantiepunten gespaard

Commissie: kinderopvang    Categorie: overeenkomst    Jaartal: 2022
Soort uitspraak: bindend advies   Uitkomst: ongegrond   Referentiecode: 134541/147222

Waar gaat de uitspraak over De consument stelt dat de ondernemer onterecht vakantiepunten heeft ingehouden terwijl de opvang van de overheid dicht moest tijdens een lockdownperiode. De consument heeft vakantiedagen moeten gebruiken die hij volgend jaar pas wilde inzetten en eist een financiële compensatie van de ondernemer om nieuwe vakantiedagen te kopen bij zijn werkgever. […]

Consument hoeft alleen voor daadwerkelijk afgenomen opvanguren te betalen

Commissie: kinderopvang    Categorie: Geldzaken    Jaartal: 2020
Soort uitspraak: bindend advies   Uitkomst: gegrond   Referentiecode: 22464/27977

Waar gaat de uitspraak over De consument is schriftelijk een overeenkomst tot flexibele opvang met de ondernemer overeengekomen, waarbij er voor uren die daadwerkelijk verbruikt worden, betaald wordt. In de maand oktober zijn er niet afgenomen opvanguren in rekening gebracht door de ondernemer. De consument is het hier niet mee eens, aangezien zij geen gebruik […]



Niet gevonden wat u zocht?

Zoekt u uitspraken over een bepaald onderwerp maar vindt u niet wat u zoekt? Dan helpen wij u graag. U kunt hiervoor contact met ons opnemen via het contactformulier van de geschillencommissie.

In onze privacyverklaring leggen wij uit welke persoonsgegevens wij verzamelen en gebruiken en met welk doel.