Uitsprakenoverzicht

Bij De Geschillencommissie eindigt de procedure met een uitspraak door de Commissie. Op deze website publiceert het Klachtenloket Kinderopvang de uitspraken die gedaan zijn door de Geschillencommissie Kinderopvang.

In het uitsprakenoverzicht hieronder vindt u eerdere uitspraken van de Geschillencommissie Kinderopvang. Vul hieronder een trefwoord in of gebruik de filters aan de linkerzijde om te zoeken.

U ziet 91-100 van de 622 uitspraken

Consument oneens met tariefsverhoging en loopt betalingsachterstand op

Commissie: kinderopvang    Categorie: Kosten    Jaartal: 2021
Soort uitspraak: bindend advies   Uitkomst: ongegrond   Referentiecode: 25450/27309

Waar gaat de uitspraak over De consument klaagt over de tariefsverhoging per 1 januari 2021 door de ondernemer. De uur prijzen op de kinderopvang en de BSO hebben een onevenredige verhoging gekregen. Daarnaast is de bekendmaking van deze tarieven op een te laat moment geweest en is er geen akkoord aan de oudercommissie gevraagd. De […]

Consument ontvankelijk in klacht over Veilig Thuis-melding door kinderopvang

Commissie: kinderopvang    Categorie: -    Jaartal: 2025
Soort uitspraak: Tussen Advies   Uitkomst: Niet ontvankelijk   Referentiecode: 765217/1005596

Waar gaat de uitspraak over? De Geschillencommissie Kinderopvang heeft geoordeeld over de ontvankelijkheid van een klacht van een consument tegen een kinderopvangorganisatie. De klacht ziet op een Veilig Thuis-melding die een medewerker van de opvang in februari 2023 deed over de zoon van de consument. De consument stelt dat deze melding onterecht was en grote […]

Consument onvoldoende aangetoond dat gastouder privacy gevoelige informatie met ex-partner consument heeft gedeeld.

Commissie: kinderopvang    Categorie: /privacy schendinginformatieverstrekking    Jaartal: 2024
Soort uitspraak: bindend advies   Uitkomst: ongegrond   Referentiecode: 236858/243412

Waar gaat de uitspraak over? Het geschil betreft het delen van persoonlijke informatie door de gastouder over de consument aan de ex-partner van de consument. Kort na het opzeggen van het gastoudercontract heeft de gastouder de ex- partner van de consument uitgenodigd op de thee en veel privacygevoelige informatie met hem gedeeld. De ondernemer geeft […]

Contractuele boete na opzegging gastoudercontract en gevolgen bij een verkeerd advies BSO-contract

Commissie: kinderopvang    Categorie: overeenkomst    Jaartal: 2020
Soort uitspraak: bindend advies   Uitkomst: gegrond   Referentiecode: 22649/27436

Waar gaat de uitspraak over Wegens een verhuizing beëindigd de consument het contract met de ondernemer. Wanneer zij een nieuw contract sluit, met een andere partij, geldt een boetebeding. De ondernemer legt deze boete op, zonder aannemelijk te maken dat de consument een nieuw contract heeft gesloten. Daarnaast verrekend hij daarmee een door de consument […]

Datum zoals mondeling afgesproken is einddatum

Commissie: Gastouderopvang    Categorie: Opzeggen en annuleren    Jaartal: 2016
Soort uitspraak: -   Uitkomst: -   Referentiecode: 2016-103477

Onderwerp van het geschil In overleg besluiten gastouder, consument en gastouderbureau de opvang stop te zetten, zodra er  andere opvang is gevonden. Drie dagen later heeft de consument opvang geregeld, bij een andere gastouder, via een ander bureau. De consument stuurt een mail aan het bemiddelingsbureau, dat hij de opvang volgens mondelinge afspraak per direct […]

De klacht niet eerst bij ondernemer melden, leidt tot niet-ontvankelijkheid klacht consument

Commissie: kinderopvang    Categorie: niet ontvankelijk    Jaartal: 2022
Soort uitspraak: bindend advies   Uitkomst: Niet ontvankelijk   Referentiecode: 134954/165349

Waar gaat de uitspraak over? Het geschil betreft de vraag of de ondernemer het contract met de consument mocht opzeggen wegens het ontbreken van vervoer van en naar de school van de kinderen van de consument. De ondernemer heeft geconcludeerd dat de chauffeur die verantwoordelijk was voor het ophalen van de kinderen, te veel fouten […]

De ondernemer maakte niet duidelijk wat de reden voor de prijsverhoging was

Commissie: Oudercommissie    Categorie: Adviesrecht    Jaartal: 2019
Soort uitspraak: -   Uitkomst: -   Referentiecode: 2018-120337

Onderwerp van het geschil De oudercommissie stemde tegen de tariefstijging in 2016, maar de ondernemer voerde de wijziging toch door. De oudercommissie is van mening dat zij van de ondernemer onvoldoende informatie heeft gekregen en heeft daardoor de ouders onvoldoende kunnen informeren over de noodzaak van de stijging. De oudercommissie vindt de tarieven nu erg […]

De ondernemer schoot juridisch niet tekort in de opvang

Commissie: kinderopvang    Categorie: Kwaliteit    Jaartal: 2019
Soort uitspraak: bindend advies   Uitkomst: ongegrond   Referentiecode: 123886

Waar gaat de uitspraak over Consument klaagt over het niet goed opvolgen van instructies in verband met het geven van melk, het niet bellen op het moment dat het op de opvang niet goed ging met het kind en het niet melden van het vertrek van een vaste leidster. De ondernemer laat weten de instructie […]

Delen ouderlijk gezag na echtscheiding betekent niet dat beide ouders moeten instemmen met inschrijving kinderen bij kinderopvangorganisatie.

Commissie: kinderopvang    Categorie: ouderlijk gezagtoestemming    Jaartal: 2024
Soort uitspraak: bindend advies   Uitkomst: ongegrond   Referentiecode: 230728/255456

Waar gaat de uitspraak over? Klager is het niet eens met de inschrijving van zijn dochter bij de gastouder door zijn ex-partner. De ex-partner van klager heeft de dochter ingeschreven zonder zijn toestemming, terwijl hij eveneens het ouderlijk gezag heeft over de dochter. De gastouder heeft klager het pedagogisch werkplan toegestuurd en hem uitgenodigd voor […]

Directe beëindiging tijdens maand opzegtermijn in verband met bijzondere omstandigheden

Commissie: Gastouderopvang    Categorie: Kwaliteit    Jaartal: 2017
Soort uitspraak: -   Uitkomst: -   Referentiecode: 2017-107840

Onderwerp van het geschil De consument heeft de opvang door een gastouder opgezegd. Daarna wilde zij in de maand opzegtermijn nog één keer gebruik maken van de opvang. Dit is niet gelukt omdat de gastouder de deur niet open deed, waarna het een en ander is geëscaleerd. Het gastouderbureau heeft haar  bemiddelende rol in de […]



Niet gevonden wat u zocht?

Zoekt u uitspraken over een bepaald onderwerp maar vindt u niet wat u zoekt? Dan helpen wij u graag. U kunt hiervoor contact met ons opnemen via het contactformulier van de geschillencommissie.

In onze privacyverklaring leggen wij uit welke persoonsgegevens wij verzamelen en gebruiken en met welk doel.