Bij De Geschillencommissie eindigt de procedure met een uitspraak door de Commissie. Op deze website publiceert het Klachtenloket Kinderopvang de uitspraken die gedaan zijn door de Geschillencommissie Kinderopvang.
In het uitsprakenoverzicht hieronder vindt u eerdere uitspraken van de Geschillencommissie Kinderopvang. Vul hieronder een trefwoord in of gebruik de filters aan de linkerzijde om te zoeken.
U ziet 91-100 van de 622 uitspraken
Commissie: kinderopvang
Categorie: Kosten
Jaartal: 2021
Soort uitspraak: bindend advies
Uitkomst: ongegrond
Referentiecode:
25450/27309
Waar gaat de uitspraak over De consument klaagt over de tariefsverhoging per 1 januari 2021 door de ondernemer. De uur prijzen op de kinderopvang en de BSO hebben een onevenredige verhoging gekregen. Daarnaast is de bekendmaking van deze tarieven op een te laat moment geweest en is er geen akkoord aan de oudercommissie gevraagd. De […]
Commissie: kinderopvang
Categorie: -
Jaartal: 2025
Soort uitspraak: Tussen Advies
Uitkomst: Niet ontvankelijk
Referentiecode:
765217/1005596
Waar gaat de uitspraak over? De Geschillencommissie Kinderopvang heeft geoordeeld over de ontvankelijkheid van een klacht van een consument tegen een kinderopvangorganisatie. De klacht ziet op een Veilig Thuis-melding die een medewerker van de opvang in februari 2023 deed over de zoon van de consument. De consument stelt dat deze melding onterecht was en grote […]
Commissie: kinderopvang
Categorie: /privacy schendinginformatieverstrekking
Jaartal: 2024
Soort uitspraak: bindend advies
Uitkomst: ongegrond
Referentiecode:
236858/243412
Waar gaat de uitspraak over? Het geschil betreft het delen van persoonlijke informatie door de gastouder over de consument aan de ex-partner van de consument. Kort na het opzeggen van het gastoudercontract heeft de gastouder de ex- partner van de consument uitgenodigd op de thee en veel privacygevoelige informatie met hem gedeeld. De ondernemer geeft […]
Commissie: kinderopvang
Categorie: overeenkomst
Jaartal: 2020
Soort uitspraak: bindend advies
Uitkomst: gegrond
Referentiecode:
22649/27436
Waar gaat de uitspraak over Wegens een verhuizing beëindigd de consument het contract met de ondernemer. Wanneer zij een nieuw contract sluit, met een andere partij, geldt een boetebeding. De ondernemer legt deze boete op, zonder aannemelijk te maken dat de consument een nieuw contract heeft gesloten. Daarnaast verrekend hij daarmee een door de consument […]
Commissie: Gastouderopvang
Categorie: Opzeggen en annuleren
Jaartal: 2016
Soort uitspraak: -
Uitkomst: -
Referentiecode:
2016-103477
Onderwerp van het geschil In overleg besluiten gastouder, consument en gastouderbureau de opvang stop te zetten, zodra er andere opvang is gevonden. Drie dagen later heeft de consument opvang geregeld, bij een andere gastouder, via een ander bureau. De consument stuurt een mail aan het bemiddelingsbureau, dat hij de opvang volgens mondelinge afspraak per direct […]
Commissie: kinderopvang
Categorie: niet ontvankelijk
Jaartal: 2022
Soort uitspraak: bindend advies
Uitkomst: Niet ontvankelijk
Referentiecode:
134954/165349
Waar gaat de uitspraak over? Het geschil betreft de vraag of de ondernemer het contract met de consument mocht opzeggen wegens het ontbreken van vervoer van en naar de school van de kinderen van de consument. De ondernemer heeft geconcludeerd dat de chauffeur die verantwoordelijk was voor het ophalen van de kinderen, te veel fouten […]
Commissie: Oudercommissie
Categorie: Adviesrecht
Jaartal: 2019
Soort uitspraak: -
Uitkomst: -
Referentiecode:
2018-120337
Onderwerp van het geschil De oudercommissie stemde tegen de tariefstijging in 2016, maar de ondernemer voerde de wijziging toch door. De oudercommissie is van mening dat zij van de ondernemer onvoldoende informatie heeft gekregen en heeft daardoor de ouders onvoldoende kunnen informeren over de noodzaak van de stijging. De oudercommissie vindt de tarieven nu erg […]
Commissie: kinderopvang
Categorie: Kwaliteit
Jaartal: 2019
Soort uitspraak: bindend advies
Uitkomst: ongegrond
Referentiecode:
123886
Waar gaat de uitspraak over Consument klaagt over het niet goed opvolgen van instructies in verband met het geven van melk, het niet bellen op het moment dat het op de opvang niet goed ging met het kind en het niet melden van het vertrek van een vaste leidster. De ondernemer laat weten de instructie […]
Commissie: kinderopvang
Categorie: ouderlijk gezagtoestemming
Jaartal: 2024
Soort uitspraak: bindend advies
Uitkomst: ongegrond
Referentiecode:
230728/255456
Waar gaat de uitspraak over? Klager is het niet eens met de inschrijving van zijn dochter bij de gastouder door zijn ex-partner. De ex-partner van klager heeft de dochter ingeschreven zonder zijn toestemming, terwijl hij eveneens het ouderlijk gezag heeft over de dochter. De gastouder heeft klager het pedagogisch werkplan toegestuurd en hem uitgenodigd voor […]
Commissie: Gastouderopvang
Categorie: Kwaliteit
Jaartal: 2017
Soort uitspraak: -
Uitkomst: -
Referentiecode:
2017-107840
Onderwerp van het geschil De consument heeft de opvang door een gastouder opgezegd. Daarna wilde zij in de maand opzegtermijn nog één keer gebruik maken van de opvang. Dit is niet gelukt omdat de gastouder de deur niet open deed, waarna het een en ander is geëscaleerd. Het gastouderbureau heeft haar bemiddelende rol in de […]
Niet gevonden wat u zocht?
Zoekt u uitspraken over een bepaald onderwerp maar vindt u niet wat u zoekt? Dan helpen wij u graag. U kunt hiervoor contact met ons opnemen via het contactformulier van de geschillencommissie.
In onze privacyverklaring leggen wij uit welke persoonsgegevens wij verzamelen en gebruiken en met welk doel.