opzegging overeenkomst

Onzorgvuldig handelen naar consument en op onzorgvuldige wijze opzeggen door ondernemer van opvangovereenkomst

Waar gaat de uitspraak over? De ondernemer heeft de opvangovereenkomst voor de zoon van de consument opgezegd en na intrekking van dit besluit, alsnog opgezegd op grond van zwaarwegende redenen. De klacht van de consument betreft het ontbreken van een zwaarwegende reden en de wijze waarop de overeenkomst is opgezegd. De ondernemer heeft zich op […]

Lees verder

Terugbijten kind door gastouder niet pedagogisch verantwoord en leidt tot tekortschieten in nakoming opvangovereenkomst

Waar gaat de uitspraak over? De dochter van consument heeft de gastouder in een driftbui gebeten. Vervolgens heeft de gastouder  in haar wang teruggebeten om haar duidelijk te maken dat bijten pijnlijk is en zij dit niet meer moest doen. De dochter wilde daarna niet meer terug naar de gastouder. De consument heeft per direct […]

Lees verder

Nalatig handelen ondernemer staat onvoldoende vast, wel houding en bejegening consument door ondernemer onprofessioneel.

Waar gaat de uitspraak over? Naar aanleiding van een verschil van lezing omtrent het verschonen van het dochtertje van de consument, heeft de ondernemer, na een verhit gesprek, de overeenkomst met de consument opgezegd en aangifte tegen haar gedaan. De standpunten van partijen lopen sterk uiteen. Hoewel het, mede gelet op de verklaring van de […]

Lees verder

Onvoldoende grondslag voor eenzijdige opzegging ondernemer

Waar gaat de uitspraak over? Het geschil heeft betrekking op de eenzijdige opzegging van de opvangovereenkomst door de ondernemer. De consument stelt dat de opvangovereenkomst onrecht is opgezegd. Vanwege niet gewenst gedrag heeft de ondernemer besloten dat de dochter zou moeten worden geobserveerd. Een week later is de consument gevraagd of zij akkoord wilde gaan […]

Lees verder

Geen sprake van zwaarwegende reden voor opzegging overeenkomst door ondernemer

Waar gaat de uitspraak over? De ondernemer heeft de opvangovereenkomst met de consument opgezegd, waarbij de reden daarvoor voor de consument onduidelijk en onbegrijpelijk is. De consument heeft enige tijd daarvoor een medewerker van de ondernemer aangesproken op onprettige bejegening. De consument heeft hiervan bij de locatiemanager melding gemaakt en heeft verzocht om overplaatsing van […]

Lees verder