opzegging overeenkomst

Zwaarwegende reden voor opzegging, maar niet zorgvuldig opgezegd door ondernemer

Waar gaat de uitspraak over? Het geschil betreft de eenzijdige opzegging van de opvangovereenkomst voor de zoon van de consument door de ondernemer. De consument verwijt de ondernemer dat een mogelijke beëindiging van de opvangovereenkomst niet met haar is besproken en aan die beëindiging geen zwaarwegende redenen ten grondslag liggen. Het negatieve gedrag van de […]

Lees verder

Consument heeft geen gebruik gemaakt van dienstverlening van ondernemer, maar moet toch opvangvergoeding betalen

Waar gaat de uitspraak over? De zoon van de consument zou vanaf 6 november 2023 naar het kinderdagverblijf van de ondernemer gaan. Vanwege slaapproblemen is de ingangsdatum verschoven naar 16 januari 2024. Uiteindelijk heeft de consument zijn zoon nooit naar het kinderdagverblijf gebracht. Hij stelt dat hij de overeenkomst in januari 2024 heeft opgezegd. De […]

Lees verder

Beëindiging kinderopvangovereenkomst door ongewenst gedrag kind

Waar gaat de uitspraak over? Het geschil betreft de opzegging van de kinderopvangovereenkomst voor de zoon van de consument en het per direct ontzeggen van toegang van de zoon van de consument tot de opvang. Het kind begon na drie jaar namelijk zorgelijk ongewenst gedrag te vertonen. Na gesprekken met de ouders en een observatie […]

Lees verder

Beëindiging kinderopvangovereenkomst door ongewenst gedrag kind

Waar gaat de uitspraak over? Het geschil betreft de opzegging van de kinderopvangovereenkomst voor de zoon van de consument en het per direct ontzeggen van toegang van de zoon van de consument tot de opvang. Het kind begon na drie jaar namelijk zorgelijk ongewenst gedrag te vertonen. Na gesprekken met de ouders en een observatie […]

Lees verder

Ongegronde klacht wegens ongewenst gedrag bij kinderopvang

Waar gaat de uitspraak over? Het geschil gaat over de vraag of er een gebrek aan toezicht was op de kinderdagopvang locatie. Consument stelt dat er sprake is van geestelijke en lichamelijke mishandeling door ongeoorloofde en niet adequate handelingen van het personeel en de kinderen. Consument is meerdere malen met ondernemer hierover in gesprek geweest, […]

Lees verder
1 2 3 8