Bij De Geschillencommissie eindigt de procedure met een uitspraak door de Commissie. Op deze website publiceert het Klachtenloket Kinderopvang de uitspraken die gedaan zijn door de Geschillencommissie Kinderopvang.
In het uitsprakenoverzicht hieronder vindt u eerdere uitspraken van de Geschillencommissie Kinderopvang. Vul hieronder een trefwoord in of gebruik de filters aan de linkerzijde om te zoeken.
U ziet 51-60 van de 622 uitspraken
Commissie: BSO
Categorie: Openingstijden
Jaartal: 2017
Soort uitspraak: -
Uitkomst: -
Referentiecode:
2017-108650
Onderwerp van het geschil De BSO berekende op de locatie waar de kinderen van de consument naar toe gingen de voorschoolse opvang van 7.30 tot 8.45 uur, hoewel gedurende de periode dat de kinderen van de consument daar opvang genoten, alle kinderen naar een school gingen die al om 8.30 uur begon. De ouder wil […]
Commissie: kinderopvang
Categorie: Verkorte procedure
Jaartal: 2019
Soort uitspraak: bindend advies
Uitkomst: gegrond
Referentiecode:
123669
Waar gaat de uitspraak over Omdat de pedagogische medewerkers niet de zorg konden bieden die het meisje nodig had, zegde de BSO de opvang mondeling op, maar volgende niet de juiste procedure. De klacht van de ouder is daarom gegrond bevonden en het meisje mag nog een paar maanden langer naar de BSO, wat ook […]
Commissie: kinderopvang
Categorie: overeenkomst
Jaartal: 2022
Soort uitspraak: bindend advies
Uitkomst: gegrond
Referentiecode:
166294/166339
Waar gaat de uitspraak over Het geschil gaat over de vraag of de ondernemer de bso-overeenkomst van de dochter van de ouder mocht opzeggen. De ondernemer heeft het contract voor de buitenschoolse opvang opgezegd. Volgens de ouders is de opzegging onrechtmatig, omdat er geen sprake is van een zwaarwegende reden. Volgens de ondernemer kan hij […]
Commissie: kinderopvang
Categorie: informatieverstrekking
Jaartal: 2020
Soort uitspraak: bevoegdverklaring
Uitkomst: bevoegd
Referentiecode:
8078/17810
Waar gaat de uitspraak over De consument klaagt dat de ondernemer hem niet voldoende heeft geïnformeerd over zijn dochter die bij de ondernemer gebruik maakt van de kinderopvang. De ondernemer vindt dat de commissie onbevoegd is om in dit geschil te oordelen, aangezien in de wettelijke bepaling over de informatieverstrekking voor niet-gezaghebbende ouders verwezen wordt […]
Commissie: kinderopvang
Categorie: (on)bevoegdheid
Jaartal: 2022
Soort uitspraak: bindend advies
Uitkomst: Niet bevoegd
Referentiecode:
168877/175144
Waar gaat de uitspraak over? Het geschil betreft een conflict met de gastouder, waarna de consument het contract met de gastouder heeft opgezegd. De ondernemer stelt dat het geschil neer komt dat de consument een dienst heeft afgenomen die zij niet kon betalen, daarmee voor financiële nood zorgde bij de gastouder en de gastouder niet […]
Commissie: kinderopvang
Categorie: overeenkomst
Jaartal: 2022
Soort uitspraak: onbevoegdverklaring
Uitkomst: onbevoegd
Referentiecode:
148187/163399
Waar gaat de uitspraak over? De consument maakt ten behoeve van haar zoon gebruik van de buitenschoolse opvang van de ondernemer. De ondernemer heeft de overeenkomst eind vorig jaar eenzijdig gewijzigd en daar is zij het niet mee eens. De consument had voorheen een contract voor 48 weken opvang en dit contract heeft de aanbieder […]
Commissie: BSO
Categorie: overeenkomst
Jaartal: 2020
Soort uitspraak: niet-ontvankelijkverklaring
Uitkomst: Niet ontvankelijk
Referentiecode:
37211/42920
Waar gaat de uitspraak over De consument heeft een klacht over de BSO en de school die beide door de ondernemer worden geëxploiteerd. De ondernemer vindt dat de consument niet-ontvankelijk is in zijn klacht wat betreft de BSO, omdat er niet eerder over geklaagd is bij de ondernemer. Daarnaast gaat de klacht wat betreft de […]
Commissie: kinderopvangOudercommissie
Categorie: Oudercommissie
Jaartal: 2022
Soort uitspraak: bindend advies
Uitkomst: ongegrond
Referentiecode:
156916/177390
Waar gaat de uitspraak over? Het geschil betreft de vraag of de ondernemer de oudercommissie (OC) voldoende informatie heeft verschaft en heeft mogen afwijken van het advies van de OC met betrekking tot de tariefverhoging. De OC verlangt dat de procentuele prijsstijging met financiële gegevens wordt onderbouwd dan wel dat die prijsstijging (deels) wordt teruggedraaid […]
Commissie: Kinderdagverblijf
Categorie: Communicatie
Jaartal: 2015
Soort uitspraak: -
Uitkomst: -
Referentiecode:
2006-KIN06-0012
Onderwerp van het geschil De ondernemer heeft juist gehandeld direct na de valpartij, maar had meer onderzoek moeten doen naar de oorzaak en meer met de ouder overleggen om het gevoel van veiligheid bij de consument te herstellen. Daarom geldt er geen opzegtermijn en hoeft de ouder geen annuleringskosten te betalen. Het geschil vloeit voort […]
Commissie: Kinderdagverblijf
Categorie: Communicatie
Jaartal: 2018
Soort uitspraak: -
Uitkomst: -
Referentiecode:
2018-112965
Onderwerp van het geschil De ouder vindt dat de ondernemer hem niet via de nieuwsbrief over de sluiting van een vestiging mocht informeren. De ondernemer vindt dat communicatie via het digitale ouderportaal voldoende was. De ondernemer heeft excuses aangeboden en er veel energie ingestoken om de verhuizing zo goed mogelijk te laten verlopen. De commissie […]
Niet gevonden wat u zocht?
Zoekt u uitspraken over een bepaald onderwerp maar vindt u niet wat u zoekt? Dan helpen wij u graag. U kunt hiervoor contact met ons opnemen via het contactformulier van de geschillencommissie.
In onze privacyverklaring leggen wij uit welke persoonsgegevens wij verzamelen en gebruiken en met welk doel.