Bij De Geschillencommissie eindigt de procedure met een uitspraak door de Commissie. Op deze website publiceert het Klachtenloket Kinderopvang de uitspraken die gedaan zijn door de Geschillencommissie Kinderopvang.
In het uitsprakenoverzicht hieronder vindt u eerdere uitspraken van de Geschillencommissie Kinderopvang. Vul hieronder een trefwoord in of gebruik de filters aan de linkerzijde om te zoeken.
U ziet 501-510 van de 622 uitspraken
Commissie: kinderopvang
Categorie: Opzeggen overeenkomst
Jaartal: 2019
Soort uitspraak: bindend advies
Uitkomst: gegrond
Referentiecode:
215/6466
Waar gaat de uitspraak over Opzegtermijn langer dan een maand is in strijd met de wet. Algemene voorwaarden zijn onredelijk bezwarend. Consument heeft recht op vergoeding. Volledige uitspraak Onderwerp van het geschil Het geschil heeft met name betrekking op de vraag per wanneer de consument de overeenkomst mocht opzeggen en welke gevolgen dat heeft voor […]
Commissie: kinderopvang
Categorie: Opzeggen overeenkomst
Jaartal: 2019
Soort uitspraak: bindend advies
Uitkomst: gegrond
Referentiecode:
3564/8207
Waar gaat de uitspraak over De ondernemer mag geen opzegtermijn langer dan één maand hanteren, tenzij hij daarvoor goede gronden aanvoert. Dat is niet gebeurd. Ook geldt in beginsel dat tegen elke dag van de maand mag worden opgezegd. Volledige uitspraak Onderwerp van het geschil Het geschil betreft de opzegtermijn van twee maanden die door […]
Commissie: Kinderdagverblijf
Categorie: Opzeggen en annuleren
Jaartal: 2015
Soort uitspraak: -
Uitkomst: -
Referentiecode:
2013-79055
Onderwerp van het geschil Ouder zegde opvang op met opzegtermijn van een maand. De argumenten van de ondernemer om een langere opzegtermijn aan te houden horen bij het algemeen ondernemersrisico. De commissie ziet geen reden voor een langere opzegtermijn. Het geschil betreft de opzegtermijn die de ondernemer jegens consument bij diens opzegging aangehouden heeft. […]
Commissie: Kinderdagverblijf
Categorie: Opzeggen en annuleren
Jaartal: 2016
Soort uitspraak: -
Uitkomst: -
Referentiecode:
2016-104672
Onderwerp van het geschil De consument heeft de opvang opgezegd halverwege de maand juni en heeft daarbij een maand opzegtermijn in acht genomen. De ondernemer zegt dat de opvang per 1 juli is opgezegd. De consument moet daarom de opvang betalen tot 1 augustus, volgens contract. Echter dit contract is al oud en de ondernemer […]
Commissie: Peuterspeelzaal
Categorie: Kwaliteit
Jaartal: 2017
Soort uitspraak: -
Uitkomst: -
Referentiecode:
2017-112365
Onderwerp van het geschil Als de zoon van de klager een ander kind stevig vastpakt tijdens het buitenspelen, probeert de peda-gogisch medewerker de twee kinderen uit elkaar te halen. De ouder staat van een afstand te kijken en vindt dat er sprake is van mishandeling. Na melding bij de ondernemer doet deze een intern onderzoek, […]
Commissie: Kinderdagverblijf
Categorie: Communicatie
Jaartal: 2018
Soort uitspraak: -
Uitkomst: -
Referentiecode:
117272
Onderwerp van het geschil De kinderopvang maakt zich zorgen over de toekomst van het kind op school in een drukke klas. In overleg met de ouder komt de school het kind observeren. De school geeft aan de zoon niet te zullen plaatsen. De ouder klaagt erover dat de kinderopvangorganisatie advies aan de school heeft gegeven. […]
Commissie: Kinderdagverblijf
Categorie: Opzeggen en annuleren
Jaartal: 2019
Soort uitspraak: -
Uitkomst: -
Referentiecode:
2018-121208
Onderwerp van het geschil Een ouder wil liever gebruik maken van een gastouder dan van de kinderopvang. Daarom zegt hij de opvang op. De ondernemer gaat hier niet mee akkoord. Zij houdt vast aan een minimale looptijd van de opvang van negen maanden, zoals in het contract staat. Echter, deze minimale looptijd is in strijd […]
Commissie: Kinderdagverblijf
Categorie: Contract
Jaartal: 2017
Soort uitspraak: -
Uitkomst: -
Referentiecode:
2017-107810
Onderwerp van het geschil De ondernemer heeft de opvang van een andere eigenaar overgenomen en toegezegd dat het aantal uren van 12 uur per dag naar 10 uur teruggebracht zou worden. Dit is ook gebeurd, maar een aantal maanden later dan de toegezegde datum. De commissie beslist dat de consument de teveel betaalde uren opvang […]
Commissie: BSO
Categorie: Kwaliteit
Jaartal: 2017
Soort uitspraak: -
Uitkomst: -
Referentiecode:
2017-106978
Onderwerp van het geschil Na aanleiding van een schaafwond, blauwe plekken en een gesprek met de ouders, doet de ondernemer een melding bij de verwijsindex *. Ondanks dat de ondernemer hier zorgvuldiger mee om had kunnen gaan, is de melding gedaan op basis van de meldcriteria die de ondernemer heeft opgesteld inzake het samenwerkingsconvenant Verwijsindex. […]
Commissie: Gastouderopvang
Categorie: Contract
Jaartal: 2016
Soort uitspraak: -
Uitkomst: -
Referentiecode:
2016-100504
Onderwerp van het geschil Binnen een jaar na het beëindigen van de overeenkomst met het gastouderbureau, heeft de ouder opvang afgenomen bij dezelfde gastouder, die eerst via het gastouderbureau opvang verleende. De ouder moet daarom de boete betalen die partijen hebben afgesproken in het contract. Het boetebeding is in het onderhavige geval niet onredelijk hoog […]
Niet gevonden wat u zocht?
Zoekt u uitspraken over een bepaald onderwerp maar vindt u niet wat u zoekt? Dan helpen wij u graag. U kunt hiervoor contact met ons opnemen via het contactformulier van de geschillencommissie.
In onze privacyverklaring leggen wij uit welke persoonsgegevens wij verzamelen en gebruiken en met welk doel.