Bij De Geschillencommissie eindigt de procedure met een uitspraak door de Commissie. Op deze website publiceert het Klachtenloket Kinderopvang de uitspraken die gedaan zijn door de Geschillencommissie Kinderopvang.
In het uitsprakenoverzicht hieronder vindt u eerdere uitspraken van de Geschillencommissie Kinderopvang. Vul hieronder een trefwoord in of gebruik de filters aan de linkerzijde om te zoeken.
U ziet 41-50 van de 622 uitspraken
Commissie: Kinderdagverblijf
Categorie: Opzeggen en annuleren
Jaartal: 2015
Soort uitspraak: -
Uitkomst: -
Referentiecode:
2011-58172
Onderwerp van het geschil De consument moet de annuleringskosten betalen, zoals staat in de Algemene Voorwaarden bij de plaatsingsovereenkomst. Het geschil betreft de vraag of de ondernemer bij de consument annuleringskosten ter hoogte van € 390,– in rekening heeft mogen brengen. De consument heeft op 5 maart 2011 de klacht schriftelijk voorgelegd aan de ondernemer. De […]
Commissie: Kinderdagverblijf
Categorie: Kwaliteit
Jaartal: 2017
Soort uitspraak: -
Uitkomst: -
Referentiecode:
2017-109000
Onderwerp van het geschil De consument trekt de veiligheid en kwaliteit van de kinderopvang in twijfel. Het gaat om ongewenste intimiteiten tussen kinderen onderling, ontwikkeling van de kinderen en nalatigheid van de leidsters. De meeste klachten zijn geuit nadat het kind al niet meer naar de opvang gaat. De ondernemer heeft de klachten met betrekking […]
Commissie: kinderopvang
Categorie: -
Jaartal: 2025
Soort uitspraak: bindend advies
Uitkomst: ongegrond
Referentiecode:
852733/1005819
Waar gaat de uitspraak over? De consument klaagde over ernstige tekortkomingen in de opvang van haar twee dochters, waaronder mishandeling, verwaarlozing en het negeren van medische en voedingsinstructies. Zij verzocht om vernietiging van de opvangovereenkomst en kwijtschelding van € 3.022,70 aan opvangkosten. De ondernemer weersprak de beschuldigingen gemotiveerd en wees op moeizame communicatie, onrealistische eisen […]
Commissie: kinderopvang
Categorie: informatieverstrekkingkwaliteit dienstverlening
Jaartal: 2023
Soort uitspraak: bindend advies
Uitkomst: ten dele gegrond
Referentiecode:
178121/184999
Waar gaat de uitspraak over? Het geschil heeft betrekking op de informatievoorziening van de ondernemer over de aanmelding van de zoon van de consument en de kwaliteit van dienstverlening. De consument heeft zijn (tweede) zoon in augustus 2021 bij de ondernemer aangemeld voor opvang vanaf 9 mei 2022. Hij zou in januari 2022 op de […]
Commissie: kinderopvang
Categorie: Totstandkoming overeenkomst
Jaartal: 2022
Soort uitspraak: bindend advies
Uitkomst: gegrond
Referentiecode:
180212/181958
Waar gaat de uitspraak over? Het geschil betreft een wijziging van het beleid van de ondernemer ten aanzien van de door consument opgebouwde ruiluren. Tussen partijen kan als vaststaand worden aangenomen dat de consument bij de ondernemer over het kalenderjaar 2021 een tegoed aan ruiluren heeft opgebouwd. De consument heeft een 40-weken pakket heeft en daarin […]
Commissie: kinderopvang
Categorie: opzegging overeenkomst
Jaartal: 2024
Soort uitspraak: bindend advies
Uitkomst: ongegrond
Referentiecode:
230488/244551
Waar gaat de uitspraak over? De consument heeft de opvangovereenkomst voor haar zoon op 25 juli 2023 opgezegd. De consument verlangt een verrekening van opvangdagen omdat haar vanaf 25 juli 2023 de toegang tot de opvang werd ontzegd. De ondernemer bevestigt dat de consument na 25 juli 2023 de toegang tot de opvanglocatie is ontzegd. […]
Commissie: kinderopvang
Categorie: overeenkomst
Jaartal: 2019
Soort uitspraak: bindend advies
Uitkomst: gegrond
Referentiecode:
-
Waar gaat de uitspraak over Ondernemer dient te handelen naar letterlijke tekst van huisregels en rekening te houden met belangen van consument. Van ondernemer mag verwacht worden dat hij aan consument had meegedeeld dat zij verrekening via systeem kenbaar had moeten maken. Onaanvaardbaar dat de ondernemer blijft vasthouden aan huisregels. Volledige uitspraak Onderwerp van het […]
Commissie:
Categorie: overeenkomst
Jaartal: 2019
Soort uitspraak: bindend advies
Uitkomst: gegrond
Referentiecode:
7016-9346
Waar gaat de uitspraak over Ondernemer dient te handelen naar letterlijke tekst van huisregels en rekening te houden met belangen van consument. Van ondernemer mag verwacht worden dat hij aan consument had meegedeeld dat zij verrekening via systeem kenbaar had moeten maken. Onaanvaardbaar dat de ondernemer blijft vasthouden aan huisregels. Volledige uitspraak Onderwerp van het […]
Commissie: Gastouderopvangkinderopvang
Categorie: Totstandkoming overeenkomst
Jaartal: 2023
Soort uitspraak: bindend advies
Uitkomst: ongegrond
Referentiecode:
198834/206295
Waar gaat de uitspraak over? Het geschil gaat over de vraag of de ondernemer, het gastouderbureau, zorgvuldig heeft gehandeld in de communicatie met de consument, bij het factureren van bureaukosten en het opleggen van een boete. Er zijn overeenkomsten gesloten tussen de consument, de ondernemer en de gastouder. De gastouder is in deze procedure geen […]
Commissie: kinderopvang
Categorie: informatieverstrekkingprijs
Jaartal: 2019
Soort uitspraak: bindend advies
Uitkomst: gegrond
Referentiecode:
122138
Waar gaat de uitspraak over Volgens de oudercommissie heeft de ondernemer haar niet voldoende noodzakelijke informatie verstrekt met betrekking tot het voornemen om een bovengemiddelde tariefverhoging door te voeren. De oudercommissie adviseert negatief over deze tariefverhoging maar de ondernemer wil het negatieve advies naast zich neerleggen. De oudercommissie beklaagt zich er bij de Geschillencommissie over […]
Niet gevonden wat u zocht?
Zoekt u uitspraken over een bepaald onderwerp maar vindt u niet wat u zoekt? Dan helpen wij u graag. U kunt hiervoor contact met ons opnemen via het contactformulier van de geschillencommissie.
In onze privacyverklaring leggen wij uit welke persoonsgegevens wij verzamelen en gebruiken en met welk doel.