Uitsprakenoverzicht

 

Wilt u meer weten over onze uitspraken? Dan kunt u in ons uitsprakenoverzicht eerdere uitspraken van De Geschillencommissie vinden. Vul hieronder een trefwoord in of selecteer een commissie. Kiest u een commissie, dan kunt u eventueel daarna ook een uitspraakcategorie selecteren. Het is ook mogelijk om te zoeken op een combinatie van trefwoord, commissie en categorie.

Niet gevonden wat u zoekt?

Vindt u bij een commissie geen uitspraken? Dan heeft de commissie mogelijk nog geen uitspraken gedaan. Zoekt u uitspraken over een bepaald onderwerp of wilt u meer weten over de lijn van de commissie, maar vindt u niet wat u zoekt? Dan helpen wij u graag. U kunt hiervoor contact met ons opnemen via dit formulier.(door op deze link te klikken ga je door het invul formulier)

In onze privacyverklaring (door op deze link te klikken ga je door naar de privacyverklaring) leggen wij uit welke persoonsgegevens wij verzamelen en gebruiken en met welk doel.

U ziet 231-240 van de 472 uitspraken

Ondernemer heeft tariefsverhoging voor oudercommissie voldoende onderbouwd.

Commissie: kinderopvang    Categorie: Oudercommissieprijsverhoging    Jaartal: 2023
Soort uitspraak: bindend advies   Uitkomst: ongegrond   Referentiecode: 210322/228994

Waar gaat de uitspraak over? Het geschil betreft de vraag of de ondernemer de oudercommissie voldoende informatie heeft gegeven en de informatie voldoende heeft onderbouwd waarom hij is afgeweken van het advies van de oudercommissie met betrekking tot de tariefsverhoging van 11,4% met ingang van 1 januari 2023. De oudercommissie heeft een negatief advies uitgebracht […]

Ondernemer heeft tariefswijziging voldoende onderbouwd

Commissie: kinderopvang    Categorie: overeenkomst    Jaartal: 2021
Soort uitspraak: bindend advies   Uitkomst: ongegrond   Referentiecode: 84613/117129

Waar gaat de uitspraak over Volgens de ouderraad heeft de ondernemer niet voldoende onderbouwd waarom een tariefswijziging van 4,7% noodzakelijk is. De ondernemer stelt dat hij een volledige jaarbegroting en duidelijke onderbouwing heeft aangeleverd om de tariefswijziging te rechtvaardigen. Vanwege de omstandigheden van de laatste tijd en voor het vervangen van materiaal is de tariefswijziging […]

Ondernemer heeft voorwaarden annulering niet duidelijk besproken met consument en mag geen annuleringskosten rekenen

Commissie: kinderopvang    Categorie: overeenkomst    Jaartal: 2021
Soort uitspraak: bindend advies   Uitkomst: gegrond   Referentiecode: 130294/130918

Waar gaat de uitspraak over De consument heeft een opvangovereenkomst getekend, maar voor de overeenkomst in zou gaan heeft de consument per mail geannuleerd. In de overeenkomst staat niets over annuleringskosten, maar die zijn wel door de ondernemer in rekening gebracht. De consument eist teruggave van de kosten. De ondernemer stelt dat zij een opzegtermijn […]

Ondernemer heeft wel een toezegging gedaan, maar er is geen overeenkomst ontstaan

Commissie: kinderopvang    Categorie: overeenkomst    Jaartal: 2021
Soort uitspraak: bindend advies   Uitkomst: ten dele gegrond   Referentiecode: 89887/116650

Waar gaat de uitspraak over De consument is verhuisd en heeft zijn kinderen aangemeld voor de opvanglocatie van de ondernemer. De ondernemer heeft meerdere keren aangegeven dat de kinderen op de voorkeursdagen kunnen worden opgevangen, maar steeds wordt dit niet waargemaakt. De kinderen worden nu, na twee jaar, nog niet op de voorkeursdagen opgevangen. De […]

Ondernemer heeft zich ongerechtvaardigd verrijkt richting consument en moet onterechte vergoeding terugbetalen

Commissie: kinderopvang    Categorie: overeenkomst    Jaartal: 2021
Soort uitspraak: bindend advies   Uitkomst: gegrond   Referentiecode: 32947/50384

Waar gaat de uitspraak over De consument klaagt over de opzegging bij de ondernemer. De consument heeft haar kind per 15 november 2019 uitgeschreven wegens de kwaliteit van de dienstverlening van de ondernemer. De ondernemer heeft de uitschrijving niet goed verwerkt, waardoor de ondernemer nog steeds kinderopvangtoeslag kreeg en de consument in problemen is gekomen […]

Ondernemer heeft zwaarwegende reden (bedrijfseconomische noodzaak) aangetoond die sluiting van de locatie noodzakelijk maakte. Termijn aankondiging van sluiting redelijk, nu redelijke termijn van opzegging minimaal één maand is.

Commissie: kinderopvang    Categorie: opzegging overeenkomst    Jaartal: 2023
Soort uitspraak: bindend advies   Uitkomst: Niet ontvankelijkongegrond   Referentiecode: 186579/188593

Waar gaat de uitspraak over? De ondernemer heeft de buitenschoolse opvang (BSO) op de locatie waar de drie dochters van de consument werden opgevangen gesloten. De consument is het niet eens met de eenzijdige opzegging. De commissie is van oordeel dat de ondernemer voldoende heeft toegelicht en aangetoond dat er sprake is van een zwaarwegende […]

Ondernemer hoeft consument geen specifieke fiscale situaties uit te leggen

Commissie: kinderopvang    Categorie: Kosten    Jaartal: 2021
Soort uitspraak: bindend advies   Uitkomst: ongegrond   Referentiecode: 85815/108057

Waar gaat de uitspraak over De consument maakt gebruik van een gastouder in loondienst. De ondernemer incasseerde alleen een netto deel van de loonkosten, waardoor de kinderopvangtoeslag ook op dit bedrag werd gebaseerd. Klachten en vragen hierover zijn door de ondernemer niet beantwoord. De consument heeft hierdoor kosten moeten maken. De ondernemer stelt dat zij […]

Ondernemer hoeft het opvangpakket dat de consument wil niet te leveren

Commissie: BSO    Categorie: Contract    Jaartal: 2015
Soort uitspraak: -   Uitkomst: -   Referentiecode: 2014-84377

Onderwerp van het geschil De ondernemer heeft de vrijheid om te bepalen welke opvangpakketten zij aan wil bieden en welke prijs zij wenst te hanteren. De consument kan dit aanbod accepteren of weigeren. Het geschil betreft de weigering van de ondernemer om de consument een 40-uren contract aan te bieden tegen een acceptabel uurtarief alsmede […]

Ondernemer hoeft niet afgenomen vakantie-uren niet terug te betalen

Commissie: BSO    Categorie: Opzeggen en annuleren    Jaartal: 2018
Soort uitspraak: -   Uitkomst: -   Referentiecode: 2018-113318

Onderwerp van het geschil Na ontslag zegt de ouder de opvang op. Hij vraagt de ondernemer om de niet genoten vakantiedagen terug te betalen. De vakantiedagen maken deel uit van een pakket. De kosten voor dit pakket worden over twaalf maanden verdeeld. Als de ouder de opvang opzegt, is er geen recht op terugbetaling voor […]

Ondernemer hoeft opvang niet voort te zetten vanwege problematiek kind

Commissie: Kinderdagverblijf    Categorie: Verkorte procedure    Jaartal: 2017
Soort uitspraak: -   Uitkomst: -   Referentiecode: 2017-107204

Onderwerp van het geschil De ondernemer schoot tekort in de communicatie over het stopzetten van de opvangovereenkomst. De redenen voor de opzegging waren niet voldoende duidelijk en de consument is onvoldoende bij de aanpak van haar zoontje betrokken. Ondanks dat de commissie de consument hierover grotendeels gelijk geeft, hoeft de ondernemer het kind niet weer […]



Niet gevonden wat u zocht?

Vindt u bij een commissie geen uitspraken? Dan heeft de commissie mogelijk nog geen uitspraken gedaan. Zoekt u uitspraken over een bepaald onderwerp of wilt u meer weten over de lijn van de commissie, maar vindt u niet wat u zoekt? Dan helpen wij u graag.

U kunt hiervoor contact met ons opnemen via dit formulier.

In onze privacyverklaring leggen wij uit welke persoonsgegevens wij verzamelen en gebruiken en met welk doel.