BSO

Opzegtermijn van 2 maanden is niet geldig

Waar gaat de uitspraak over De ondernemer mag geen opzegtermijn langer dan één maand hanteren, tenzij hij daarvoor goede gronden aanvoert. Dat is niet gebeurd. Ook geldt in beginsel dat tegen elke dag van de maand mag worden opgezegd. Volledige uitspraak Onderwerp van het geschil Het geschil betreft de opzegtermijn van twee maanden die door […]

Lees verder

Geen sprake van onvoldoende toezicht. Opzegtermijn blijft van kracht

Waar gaat de uitspraak over Er kan niet worden gesproken van onvoldoende toezicht door de ondernemer. Acties van de ondernemer komen overeen met het protocol bij grensoverschrijdend gedrag. Opzegtermijn moet in acht worden genomen. Volledige uitspraak Onderwerp van het geschil Desgevraagd heeft de consument bij aanvang van de mondelinge behandeling verklaard dat zijn klacht – […]

Lees verder

Hoogte van de berekende kosten

Waar gaat de uitspraak over Het had op weg van ondernemer gelegen om consument te informeren dat er geen plaats was voor het kind op de BSO en dat overeenkomst zou worden beëindigd. Dit is pas in een laat stadium gedaan. Ook zijn er rekenfouten in de jaaropgaven gemaakt, doordat de teveel berekende uren van […]

Lees verder

Geen onafhankelijk onderzoek naar vermeende mishandeling door stagiaire

Waar gaat de uitspraak over Fysieke mishandeling niet komen vast te staan. Onderzoek daarnaar is door ondernemer onvoldoende onafhankelijk geweest. Aard van de klacht legt extra zorgplicht op de ondernemer ook qua zorgvuldige communicatie. Volledige uitspraak Onderwerp van het geschil Het geschil betreft de vermeende mishandeling van de zoon van de consument door een stagiaire […]

Lees verder

Niet gebruikte strippen van de strippenkaart

Waar gaat de uitspraak over Ondernemer heeft terecht geweigerd om de niet gebruikte strippen van de strippenkaart te vergoeden. Gehandeld overeenkomstig het contract en algemene voorwaarden. Niet tekort geschoten in nakoming van de overeenkomst. Geen recht op schadevergoeding. Volledige uitspraak Onderwerp van het geschil Het geschil betreft de weigering van de ondernemer om de door […]

Lees verder

Opzegging per direct door ondernemer

Waar gaat de uitspraak over Per direct gedane opzegging door de ondernemer is onzorgvuldig gedaan. Geen feiten of omstandigheden die directe opzegging rechtvaardigen. Recht op schadevergoeding. Volledige uitspraak Onderwerp van het geschil Het geschil heeft betrekking op de vraag of de ondernemer de opvangovereenkomst ter zake van het zoontje [naam] van de consument per direct […]

Lees verder

Ondernemer heeft geen betaling meer van consument tegoed

Waar gaat de uitspraak over De consument klaagt erover dat de ondernemer stelt een bedrag tegoed te hebben voor kinderopvang over het jaar 2011. De commissie beslist dat partijen over en weer niets meer van elkaar te vorderen hebben en er niet is vast komen te staan dat er nog openstaande facturen uit 2011 zijn. […]

Lees verder

Kostenberekening door ondernemer is voor commissie niet te volgen

Waar gaat de uitspraak over De consument kreeg van de ondernemer te horen dat het afnemen van een halve dag niet mogelijk was. Daarop heeft de consument de overeenkomst opgezegd. Vervolgens heeft de ondernemer een berekening gemaakt waarbij meer uren worden gecompenseerd dan de overeengekomen uren. De commissie heeft geoordeeld dat van een compensatie van […]

Lees verder

Ondernemer mag voorwaarde hanteren dat ouders bij aanvragen gebruik maken van het ouderportaal of de opvangapp

Waar gaat de uitspraak over Consument klaagt erover dat op een bepaalde dag er geen opvang werd aangeboden en over de door de ondernemer gehanteerde wijze van communiceren. De ondernemer geeft in het standpunt aan dat de consument heeft bevestigd gebruik te maken van de internetsite van het ouderportaal. Voor de ondernemer was daarmee de kwestie […]

Lees verder