Uitsprakenoverzicht

Bij De Geschillencommissie eindigt de procedure met een uitspraak door de Commissie. Op deze website publiceert het Klachtenloket Kinderopvang de uitspraken die gedaan zijn door de Geschillencommissie Kinderopvang.

In het uitsprakenoverzicht hieronder vindt u eerdere uitspraken van de Geschillencommissie Kinderopvang. Vul hieronder een trefwoord in of gebruik de filters aan de linkerzijde om te zoeken.

U ziet 591-600 van de 612 uitspraken

Voldoende aannemelijk gemaakt zwaarwegende reden, overeenkomst zorgvuldig opgezegd, maar communicatie onzorgvuldig.

Commissie: kinderopvang    Categorie: opzegging overeenkomst    Jaartal: 2023
Soort uitspraak: bindend advies   Uitkomst: ten dele gegrond   Referentiecode: 192199/194395

Waar gaat de uitspraak over? De uitspraak gaat over een door de ondernemer per 1 januari 2023 opgezegde opvangovereenkomst. Na opzegging werd door de ondernemer gecommuniceerd over het openen van een nieuwe peutergroep op dezelfde locatie, zonder dat de consument hiervan op de hoogte was. Volgens de consument had de opzegging/sluiting van de groepen kunnen […]

Voorzitter lokale oudercommissie niet bevoegd om namens centrale oudercommissie klacht in te dienen

Commissie: kinderopvang    Categorie: Ontvankelijkheid    Jaartal: 2021
Soort uitspraak: niet-ontvankelijkverklaring   Uitkomst: Niet ontvankelijk   Referentiecode: 55488/62438

Waar gaat de uitspraak over De ondernemer beheert meerdere opvanglocaties waarvan de lokale oudercommissies verenigt zijn in een centrale oudercommissie. De centrale oudercommissie vindt dat de ondernemer hun onvoldoende heeft geïnformeerd over de nieuwe tarieven en openingstijden en dat hij onvoldoende onderbouwd heeft waarom hij het negatieve advies van de centrale oudercommissie heeft afgeslagen. Volgens […]

Vraagouder is ontevreden over taken gastouderbureau.

Commissie: Gastouderopvang    Categorie: Kwaliteit    Jaartal: 2016
Soort uitspraak: -   Uitkomst: -   Referentiecode: 2016-104400

Onderwerp van het geschil Een gastouder ving teveel kinderen op. Het gastouderbureau  wist hier niet van tot een andere ouder melding deed en  de GGD dit ook constateerde. De ondernemer heeft overleg gehad met de GGD en de overeenkomst met de gastouder opgezegd. De commissie vindt dat de ondernemer nadat bekend was dat er sprake […]

Weigering toegang als time-out begrijpelijk, maar communicatie en concrete stappen ondernemer onduidelijk.

Commissie: kinderopvang    Categorie: Communicatie    Jaartal: 2023
Soort uitspraak: bindend advies   Uitkomst: ten dele gegrond   Referentiecode: 201810/203317

Waar gaat de uitspraak over? Tijdens de opvang heeft een incident plaatsgevonden met de zoon van de consument, waarop de ondernemer een ‘time-out’ heeft ingezet met verlenging. De zoon van consument heeft hierdoor geen toegang meer tot de opvang. Als reden hiervoor noemt de ondernemer dat hij geen/onvoldoende bekwame medewerkers heeft om de steeds zwaarder […]

Wel betalen opzegtermijn na bijtincident

Commissie: Kinderdagverblijf    Categorie: Opzeggen en annuleren    Jaartal: 2015
Soort uitspraak: -   Uitkomst: -   Referentiecode: 2014-88680

Onderwerp van het geschil Ouders hadden voorstel ondernemer om bijtincidenten te voorkomen een kans moeten geven. Zij hebben besloten direct met de opvang te stoppen, maar moeten opzegtermijn wel betalen. Het geschil betreft de opzegtermijn die de ondernemer jegens consument bij diens opzegging aangehouden heeft. De consument heeft bij brief gedateerd op 1 augustus 2014 […]

Wettelijke opzegtermijn kinderopvang

Commissie: kinderopvang    Categorie: opzegging overeenkomst    Jaartal: 2024
Soort uitspraak: bindend advies   Uitkomst: gegrond   Referentiecode: 428649/480888

Waar gaat de uitspraak over? Het geschil gaat over de vraag per wanneer consument de overeenkomst mocht opzeggen bij de ondernemer. Consument stelt zich op het standpunt dat de ondernemer ten onrechte de algemene voorwaarden met betrekking tot de opzegtermijn heeft toegepast. Volgens de consument kan met hantering van een opzegtermijn van een maand het […]

Wettelijke opzegtermijn kinderopvang

Commissie: kinderopvang    Categorie: opzegging overeenkomst    Jaartal: 2024
Soort uitspraak: bindend advies   Uitkomst: gegrond   Referentiecode: 428649/480888

Waar gaat de uitspraak over? Het geschil heeft betrekking op de vraag per wanneer de consument de opvangovereenkomst mocht opzeggen. De consument stelt zich op het standpunt dat de ondernemer ten onrechte de algemene voorwaarden met betrekking tot de opzegtermijn heeft toegepast. Volgens de consument kan met hantering van een opzegtermijn van de wettelijke opzegtermijn […]

Wijze van communicatie en bejegening door ondernemer levert geen onzorgvuldig of nalatig handelen op. Consument heeft overeenkomst opgezegd.

Commissie: kinderopvang    Categorie: Communicatie    Jaartal: 2023
Soort uitspraak: bindend advies   Uitkomst: ongegrond   Referentiecode: 196426/200592

Waar gaat de uitspraak over? Deze zaak gaat om communicatie en de omgang met de consument. Eén klacht gaat over het niet aanbieden van fruit aan de zoon van de consument omdat hij zijn eigen groentebakje van huis meenam. Dit baseert de consument op basis van een foto in de portal van ondernemer. Voor de […]

Wijze van doorberekenen kosten voor warme maaltijden is aanleiding voor geschil

Commissie: kinderopvang    Categorie: Kostenwarme maaltijd    Jaartal: 2019
Soort uitspraak: bindend advies   Uitkomst: ongegrond   Referentiecode: 123310

Waar gaat de uitspraak over Toen de dochter van consument voor het eerst naar de opvang ging zat de warme maaltijd in het uurtarief en hoefde daarvoor niet apart te worden betaald. Vervolgens geeft de ondernemer aan nieuwe contracten te hebben opgesteld waarin de kosten en voorwaarden voor het afnemen van warme maaltijden duidelijker zijn […]

Wijze waarop de ondernemer factureert en communiceert schiet te kort.

Commissie: BSO    Categorie: Geldzaken    Jaartal: 2018
Soort uitspraak: -   Uitkomst: -   Referentiecode: 2018 - 114888

Onderwerp van het geschil De consument klaagt over de problemen met de facturen die zij krijgt van de ondernemer en de communicatie tussen partijen. Van de ondernemer mag als professionele partij verwacht worden dat hij aan de hand van een deugdelijke administratie op een deugdelijke en inzichtelijke wijze factureert aan de consument. Dat was niet […]



Niet gevonden wat u zocht?

Zoekt u uitspraken over een bepaald onderwerp maar vindt u niet wat u zoekt? Dan helpen wij u graag. U kunt hiervoor contact met ons opnemen via het contactformulier van de geschillencommissie.

In onze privacyverklaring leggen wij uit welke persoonsgegevens wij verzamelen en gebruiken en met welk doel.