Uitsprakenoverzicht

Bij De Geschillencommissie eindigt de procedure met een uitspraak door de Commissie. Op deze website publiceert het Klachtenloket Kinderopvang de uitspraken die gedaan zijn door de Geschillencommissie Kinderopvang.

In het uitsprakenoverzicht hieronder vindt u eerdere uitspraken van de Geschillencommissie Kinderopvang. Vul hieronder een trefwoord in of gebruik de filters aan de linkerzijde om te zoeken.

U ziet 481-490 van de 622 uitspraken

Opzegging opvang door ondernemer onterecht. Geen goede grond om kind te weigeren.

Commissie: kinderopvang    Categorie: opzegging overeenkomst    Jaartal: 2023
Soort uitspraak: bindend advies   Uitkomst: gegrond   Referentiecode: 227047/229101

Waar gaat de uitspraak over? De zoon van de consument maakt gebruik van de buitenschoolse opvang door de ondernemer. De ondernemer heeft de opvangovereenkomst per 1 oktober 2023 opgezegd. Volgens de consument is die opzegging onterecht. Ook klaagt de consument over een incident, waarbij door een pedagogisch medewerker fysiek geweld is gebruikt. De commissie verklaart […]

Opzegging opvangovereenkomst door weigering traject voor speciale school

Commissie: kinderopvang    Categorie: opzegging    Jaartal: 2024
Soort uitspraak: bindend advies   Uitkomst: gegrond   Referentiecode: 589426/621435

Waar gaat de uitspraak over? Het geschil betreft een verkorte procedure, waarin de vraag centraal staat of sprake is van een zwaarwegende reden die de opzegging van de overeenkomst rechtvaardigt. Consument heeft namelijk een e-mail ontvangen inhoudende dat haar zoon niet meer welkom is op de opvang van de ondernemer. De zoon zat in een […]

Opzegging opvangovereenkomst gerechtvaardigd: dochter consument heeft specialistische opvang nodig

Commissie: kinderopvang    Categorie: overeenkomst    Jaartal: 2022
Soort uitspraak: bindend advies   Uitkomst: ongegrond   Referentiecode: 135192/146524

Waar gaat de uitspraak over De ondernemer heeft de opvangovereenkomst van de dochter van de consument eenzijdig opgezegd omdat zij veel extra aandacht en zorg nodig zou hebben. De ondernemer heeft hierbij niet de wettelijke voorwaarden voor opzegging aangehouden en heeft de beëindiging alleen mondeling meegedeeld. Volgens de consument is er te weinig gedaan om […]

Opzegging opvangovereenkomst vanwege gedragsproblemen kind

Commissie: kinderopvang    Categorie: -    Jaartal: 2024
Soort uitspraak: bindend advies   Uitkomst: ongegrond   Referentiecode: 801846/825871

Waar gaat de uitspraak over? Het geschil draait om de eenzijdige beëindiging van de opvangovereenkomst door de ondernemer. De ondernemer stelt dat de zoon van de consument dagelijks betrokken is bij incidenten zoals duwen, slaan en bijten, waardoor de veiligheid van andere kinderen in gevaar komt. Ondanks begeleiding van professionals is er onvoldoende gedragsverandering opgetreden. […]

Opzegging opvangovereenkomst wegens gevaarlijk gedrag

Commissie: kinderopvang    Categorie: Overig    Jaartal: 2022
Soort uitspraak: bindend advies   Uitkomst: ongegrond   Referentiecode: 175022/176104

Waar gaat de uitspraak over? Het geschil heeft betrekking op de vraag of de ondernemer de opvangovereenkomst inzake de zoon van de consument eenzijdig heeft mogen opzeggen. Volgens de ondernemer is er sprake van zwaarwegende redenen die de gedeeltelijke beëindiging/wijziging van de overeenkomst rechtvaardigen. Als reden werd gegeven gevaarlijk gedrag mede omdat de zoon uit […]

Opzegging overeenkomst in gegeven omstandigheden niet rechtsgeldig en gebrek aan goede communicatie

Commissie: kinderopvang    Categorie: Communicatieopzegging overeenkomst    Jaartal: 2022
Soort uitspraak: bindend advies   Uitkomst: ten dele gegrond   Referentiecode: 143497/161845

Waar gaat de uitspraak over? In dit geschil heeft de ondernemer de plaatsingsovereenkomst met onmiddellijke ingang beëindigd. Het geschil betreft de handelwijze van de ondernemer ten aanzien van incidenten op de BSO waarbij de zoon van consument was betrokken, de onmiddellijke beëindiging van de plaatsingsovereenkomst en de communicatie met de consument door (verschillende medewerkers van) […]

Opzegging overeenkomst niet op voorgeschreven wijze en geen zwaarwegende reden.

Commissie: kinderopvang    Categorie: opzegging overeenkomst    Jaartal: 2024
Soort uitspraak: bindend advies   Uitkomst: gegrond   Referentiecode: 239370/244453

Waar gaat de uitspraak over? Het geschil betreft de eenzijdige wijziging van de overeenkomst door de ondernemer vanwege zwaarwegende reden. Volgens de consument is hier geen sprake van en is zij evenmin voorafgaand aan de opzegging door de ondernemer gewaarschuwd dat er een reden zou zijn om de overeenkomst te beëindigen. Verder zou de wijze […]

Opzegging overeenkomst ondernemer om zwaarwegende reden. Bijzondere vorm opvang verlangt basisvaardigheden kind.

Commissie: kinderopvang    Categorie: opzegging overeenkomst    Jaartal: 2024
Soort uitspraak: bindend advies   Uitkomst: ongegrond   Referentiecode: 246499/248022

Waar gaat de uitspraak over? Het geschil betreft de eenzijdige beëindiging van de overeenkomst door de ondernemer om zwaarwegende reden. De consument stelt dat de opzegtermijn niet in acht is genomen en dat geen sprake is van een zwaarwegende reden voor opzegging. Deze zwaarwegende reden bestaat er volgens de ondernemer uit dat de zoon van […]

Opzegging overeenkomst onzorgvuldig en in strijd met de geldende algemene voorwaarden. Overeenkomst blijft in stand.

Commissie: kinderopvang    Categorie: opzegging overeenkomstVerkorte procedure    Jaartal: 2023
Soort uitspraak: bindend advies   Uitkomst: gegrond   Referentiecode: 228489/229082

Waar gaat de uitspraak over? Het geschil betreft de eenzijdige beëindiging van de plaatsingsovereenkomst door de ondernemer. De consument is het niet eens met dit besluit en de onderbouwing daarvan. De ondernemer stelt dat er zijn zwaarwegende redenen zijn om het contract te beëindigen, omdat het gedrag van de zoon van de consument te veel […]

Opzegging per direct door consument niet noodzakelijk

Commissie: Kinderdagverblijf    Categorie: Contract    Jaartal: 2015
Soort uitspraak: -   Uitkomst: -   Referentiecode: 2012-68058

Onderwerp van het geschil In de overeenkomst is een opzegtermijn van twee maanden afgesproken. Er zijn geen omstandigheden redenen om de overeenkomst per direct op te zeggen. In geschil is de door de ondernemer aangehouden opzegtermijn van twee maanden. Standpunt van de consument   Het standpunt van de consument luidt samengevat en in hoofdzaak als […]



Niet gevonden wat u zocht?

Zoekt u uitspraken over een bepaald onderwerp maar vindt u niet wat u zoekt? Dan helpen wij u graag. U kunt hiervoor contact met ons opnemen via het contactformulier van de geschillencommissie.

In onze privacyverklaring leggen wij uit welke persoonsgegevens wij verzamelen en gebruiken en met welk doel.