Uitsprakenoverzicht

Bij De Geschillencommissie eindigt de procedure met een uitspraak door de Commissie. Op deze website publiceert het Klachtenloket Kinderopvang de uitspraken die gedaan zijn door de Geschillencommissie Kinderopvang.

In het uitsprakenoverzicht hieronder vindt u eerdere uitspraken van de Geschillencommissie Kinderopvang. Vul hieronder een trefwoord in of gebruik de filters aan de linkerzijde om te zoeken.

U ziet 441-450 van de 622 uitspraken

Onrechtvaardige eenzijdige wijziging van halve dagen in opvangovereenkomst naar hele dagen

Commissie: kinderopvang    Categorie: eenzijdige wijziging overeenkomst    Jaartal: 2024
Soort uitspraak: bindend advies   Uitkomst: gegrond   Referentiecode: 253781/387531

Waar gaat de uitspraak over? Het geschil betreft de vraag of eenzijdige wijziging van de overeenkomst gerechtvaardigd is. Consument heeft namelijk voor beide kinderen een overeenkomst voor tweeënhalve dag, maar ondernemer heeft voor meer dan een jaar drie dagen in rekening gebracht. De ondernemer stelt echter in de nieuwsbrief te hebben aangegeven dat het afnemen […]

Onredelijke annuleringskosten bij opzegging opvangovereenkomst

Commissie: kinderopvang    Categorie: opzegging overeenkomst    Jaartal: 2024
Soort uitspraak: bindend advies   Uitkomst: gegrond   Referentiecode: 246421/255516

Waar gaat de uitspraak over? Het geschil betreft de vraag of de annuleringskosten die de ondernemer in rekening heeft gebracht, redelijk zijn gezien het feit dat de consument de opvangovereenkomst ruim voor aanvang heeft opgezegd. De consument heeft namelijk zeven weken voor de overeenkomst zou aanvangen opgezegd. De ondernemer bracht hiervoor € 1855,19 in rekening. […]

Ontbinding overeenkomst onterecht door verzuim waarschuwingsplicht en zorgplicht

Commissie: kinderopvang    Categorie: Opzeggen overeenkomst    Jaartal: 2022
Soort uitspraak: bindend advies   Uitkomst: gegrond   Referentiecode: 193180/193748

Waar gaat de uitspraak over? Het geschil betreft de vraag of de ondernemer de opvangovereenkomst met onmiddellijke ingang had mogen ontbinden en de kinderen van de consumenten de toegang had mogen ontzeggen. De consumenten zijn het niet eens met de opzegging van de opvang na een incident op de opvang. De opvang heeft niet gezocht […]

Onterecht per direct opzeggen overeenkomst door ondernemer. Door consument verlangde schadevergoeding niet toegekend.

Commissie: kinderopvang    Categorie: Bewijsopzegging overeenkomst    Jaartal: 2023
Soort uitspraak: bindend advies   Uitkomst: gegrond   Referentiecode: 204239/225417

Waar gaat de uitspraak over? Het geschil gaat over het per direct opzeggen van de overeenkomst door de ondernemer. Volgens de consument is zijn zoontje weggestuurd zonder voorafgaande kennisgeving en waarschuwing en de ondernemer geeft aan dat het zoontje zich niet veilig voelt in de opvang van de ondernemer. De ondernemer geeft voor de opzegging […]

Onterechte beëindiging opvangovereenkomst: consument krijgt gelijk

Commissie: kinderopvang    Categorie: -    Jaartal: 2025
Soort uitspraak: bindend advies   Uitkomst: gegrond   Referentiecode: 1006215/1040964

Waar gaat de uitspraak over? De consument betwistte de eenzijdige beëindiging van de opvangovereenkomst voor haar dochter door de ondernemer. De commissie oordeelt dat de ondernemer onvoldoende heeft aangetoond dat sprake was van een zwaarwegende reden die beëindiging rechtvaardigde, zoals vereist op grond van de Algemene Voorwaarden. Observaties over gedrag en ontwikkelingsachterstand zijn onvoldoende onderbouwd […]

Onterechte ontbinding contract wegens verhuizing basisschool

Commissie: kinderopvang    Categorie: Overig    Jaartal: 2022
Soort uitspraak: bindend advies   Uitkomst: gegrond   Referentiecode: 191604/192147

Waar gaat de uitspraak over? De basisschool van de zoon van consument verhuist tijdelijk naar een andere wijk. Om deze reden heeft de ondernemer de overeenkomst tot voorschoolse opvang met de consument ontbonden. De consument klaagt over onzorgvuldige communicatie aan de kant van de ondernemer. De ondernemer heeft de wijziging van de overeenkomst te laat […]

Ontzegging wegens onveilige situatie

Commissie: kinderopvang    Categorie: Opzeggen en annuleren    Jaartal: 2022
Soort uitspraak: bindend advies   Uitkomst: gegrond   Referentiecode: 195644/196019

Waar gaat de uitspraak over? De klacht gaat over de kinderopvang van de zoon van de consument. Er hebben zich voorvallen voorgedaan waardoor het vertrouwen in de ondernemer is beschadigd. De medewerkers van ondernemer waren niet op de hoogte van de astma van de zoon van consument. De klacht werd volgens de consument niet serieus […]

Onverwachte verhuizing geen reden om geen annuleringskosten te hoeven betalen

Commissie: BSO    Categorie: Geldzaken    Jaartal: 2015
Soort uitspraak: -   Uitkomst: -   Referentiecode: 2009-KIN09-0059

Onderwerp van het geschil In de overeenkomst staat dat ondernemer twee maanden opvang mag berekenen als consument geen gebruik maakt van de gereserveerde plaats. De onverwachte verhuizing van de consument is geen reden om geen annuleringskosten te hoeven betalen. Het geschil betreft de vraag of de ondernemer twee maanden kinderopvang in rekening mag brengen bij […]

Onvoldoende grondslag voor eenzijdige opzegging ondernemer

Commissie: kinderopvang    Categorie: opzegging overeenkomst    Jaartal: 2023
Soort uitspraak: bindend advies   Uitkomst: gegrond   Referentiecode: 195897/213099

Waar gaat de uitspraak over? Het geschil heeft betrekking op de eenzijdige opzegging van de opvangovereenkomst door de ondernemer. De consument stelt dat de opvangovereenkomst onrecht is opgezegd. Vanwege niet gewenst gedrag heeft de ondernemer besloten dat de dochter zou moeten worden geobserveerd. Een week later is de consument gevraagd of zij akkoord wilde gaan […]

Onvoldoende redenen voor een melding bij Veilig Thuis door zorgaanbieder

Commissie: kinderopvang    Categorie: zorgvuldigheid    Jaartal: 2020
Soort uitspraak: bindend advies   Uitkomst: ten dele gegrond   Referentiecode: 11469/19511

Waar gaat de uitspraak over De consument vindt dat de ondernemer onterecht een melding bij Veilig Thuis heeft gemaakt. Daarnaast is de consument niet tevreden over de dossieroverdracht van haar zoon en de interne klachtafhandeling van de ondernemer. De ondernemer vindt dat hij zorgvuldig, professioneel en rechtmatig heeft gehandeld. Daarnaast stelt de ondernemer dat er […]



Niet gevonden wat u zocht?

Zoekt u uitspraken over een bepaald onderwerp maar vindt u niet wat u zoekt? Dan helpen wij u graag. U kunt hiervoor contact met ons opnemen via het contactformulier van de geschillencommissie.

In onze privacyverklaring leggen wij uit welke persoonsgegevens wij verzamelen en gebruiken en met welk doel.