ten dele gegrond

Klacht over participerend ouder met dwang- en angststoornis als pedagogisch medewerker is ongegrond

Waar gaat de uitspraak over De ondernemer exploiteert een ouderparticipatiecrèche waar kinderen door de ouders worden begeleid. De consument klaagt dat de ondernemer een ouder met een dwang- en angststoornis als pedagogisch medewerker heeft aangenomen. Naar aanleiding hiervan heeft de consument zorgen over de fysieke en emotionele veiligheid van zijn kind en de andere kinderen […]

Lees verder

Meldcode huiselijk geweld en kindermishandeling onjuist en onzorgvuldig gebruikt

Waar gaat de uitspraak over De consument brengt haar kind twee dagen per week naar een kinderdagverblijf. Thuis ontwikkeld het kind zich normaal, maar op het kinderdagverblijf huilt het kind veel. Verschillende rapportages maken melding van ‘ontroostbaar zijn’. Ook een andere opvanglocatie brengt hierin geen verandering. Na een observatie door de zorgcoördinator wil deze een […]

Lees verder

Eenzijdig wijzigen van opvangtijden voor niet-doelgroeppeuters

Waar gaat de uitspraak over De ondernemer wil per 1 april 2020 de opvangtijden aanpassen. Hierdoor verblijft de zoon van de consument een langere tijd op de opvang, welke uren dus ook worden gefactureerd. De ondernemer stelt dat hij op grond van de algemene voorwaarden de overeenkomst eenzijdig mag wijzigen. Hij stelt dat is voldaan […]

Lees verder

Ondernemer handelt nalatig door oudercommissie niet in te schakelen bij tariefswijziging

Waar gaat de uitspraak over De oudercommissie vindt dat de adviesprocedures rondom het verhogen van de minimumleeftijd van de peuteropvang en rondom een tariefsverhoging niet zijn doorlopen. Het niet naleven van de adviesprocedure rondom de tariefsverhoging is volgens de ondernemer een misverstand. De ondernemer dacht ten onrechte dat de oudercommissie het adviesrecht over de tariefswijziging […]

Lees verder

Onvoldoende redenen voor een melding bij Veilig Thuis door zorgaanbieder

Waar gaat de uitspraak over De consument vindt dat de ondernemer onterecht een melding bij Veilig Thuis heeft gemaakt. Daarnaast is de consument niet tevreden over de dossieroverdracht van haar zoon en de interne klachtafhandeling van de ondernemer. De ondernemer vindt dat hij zorgvuldig, professioneel en rechtmatig heeft gehandeld. Daarnaast stelt de ondernemer dat er […]

Lees verder

(Buiten)contractuele opvanguren in rekening brengen

Waar gaat de uitspraak over Ondernemer jegens consument verantwoordelijk voor inzichtelijke administratie. Ontbreken daarvan leidt er toe dat de door de gastouder eenzijdig vastgestelde uren onvoldoende contractueel zijn onderbouwd. Volledige uitspraak Onderwerp van het geschil De consument heeft de klacht voorgelegd aan de ondernemer. Het geschil betreft de facturen van opvang over de maanden april […]

Lees verder

Geen onafhankelijk onderzoek naar vermeende mishandeling door stagiaire

Waar gaat de uitspraak over Fysieke mishandeling niet komen vast te staan. Onderzoek daarnaar is door ondernemer onvoldoende onafhankelijk geweest. Aard van de klacht legt extra zorgplicht op de ondernemer ook qua zorgvuldige communicatie. Volledige uitspraak Onderwerp van het geschil Het geschil betreft de vermeende mishandeling van de zoon van de consument door een stagiaire […]

Lees verder

Ondernemer mag voorwaarde hanteren dat ouders bij aanvragen gebruik maken van het ouderportaal of de opvangapp

Waar gaat de uitspraak over Consument klaagt erover dat op een bepaalde dag er geen opvang werd aangeboden en over de door de ondernemer gehanteerde wijze van communiceren. De ondernemer geeft in het standpunt aan dat de consument heeft bevestigd gebruik te maken van de internetsite van het ouderportaal. Voor de ondernemer was daarmee de kwestie […]

Lees verder
1 4 5 6