ten dele gegrond

Tussentijdse wijziging algemene voorwaarden. Ondernemer voldoende gelegenheid geboden om openstaande opvanguren in te zetten.

Waar gaat de uitspraak over? Het geschil gaat over de vraag of de consument op grond van de algemene voorwaarden die van toepassing zijn, voldoende gelegenheid heeft gehad om de openstaande opvanguren in te zetten. De consument stelt dat de ondernemer de algemene voorwaarden veranderd heeft zonder akkoord van de consument te vragen. De consument […]

Lees verder

Consument dient gedurende opzegtermijn opzegkosten te betalen. Onvoldoende bewijs dat ondernemer tariefsverhoging bekend heeft gemaakt.

Waar gaat de uitspraak over? De consument was niet tevreden met de dienstverlening van de ondernemer en maakte zich zorgen over de kwaliteit van de opvang, nu haar zoon na de opvang steeds overprikkeld was. Vanwege die overgevoeligheid op de prikkels heeft de consument, na advies van de GGD, de opvangovereenkomst met onmiddellijke ingang opgezegd. […]

Lees verder

Beëindiging opvangovereenkomst op grond van zwaarwegende redenen door ondernemer redelijk

Waar gaat de uitspraak over? De uitspraak gaat over opzegging van de opvangovereenkomst. Eerder is de overeenkomst door de ondernemer opgezegd en toen oordeelde de commissie dat de opzegging niet voldeed aan de daaraan gestelde eisen, zoals vastgesteld in de Algemene Voorwaarden en daarom was de klacht van de consument gegrond. De ondernemer diende zich […]

Lees verder

Verkeerde voorstelling van zaken ondernemer over opzeggingsgrond. Verzoek smartengeld afgewezen. Klacht grotendeels gegrond.

Waar gaat de uitspraak over? De ondernemer heeft de consument bericht dat hij vanwege aanhoudend personeelstekort genoodzaakt is de opvanglocatie (tijdelijk) te sluiten om de continuïteit van de opvang te kunnen blijven waarborgen. Daarbij zijn de opvangcontracten voor de kinderen van de consument opgezegd en vervolgens zijn nieuwe contracten aangeboden voor een andere opvanglocatie. Naar […]

Lees verder

Nalatig handelen ondernemer staat onvoldoende vast, wel houding en bejegening consument door ondernemer onprofessioneel.

Waar gaat de uitspraak over? Naar aanleiding van een verschil van lezing omtrent het verschonen van het dochtertje van de consument, heeft de ondernemer, na een verhit gesprek, de overeenkomst met de consument opgezegd en aangifte tegen haar gedaan. De standpunten van partijen lopen sterk uiteen. Hoewel het, mede gelet op de verklaring van de […]

Lees verder

Weigering toegang als time-out begrijpelijk, maar communicatie en concrete stappen ondernemer onduidelijk.

Waar gaat de uitspraak over? Tijdens de opvang heeft een incident plaatsgevonden met de zoon van de consument, waarop de ondernemer een ‘time-out’ heeft ingezet met verlenging. De zoon van consument heeft hierdoor geen toegang meer tot de opvang. Als reden hiervoor noemt de ondernemer dat hij geen/onvoldoende bekwame medewerkers heeft om de steeds zwaarder […]

Lees verder

Bij aanmelding opvang is door ondernemer onzorgvuldig gehandeld. De late informatievoorziening heeft niet tot gevolg dat ondernemer alsnog voor opvang moet zorgen op de gewenste dagen. Verder onvoldoende aangetoond dat kwaliteit dienstverlening onvoldoende is. Geen recht op immateriële schadevergoeding.

Waar gaat de uitspraak over? Het geschil heeft betrekking op de informatievoorziening van de ondernemer over de aanmelding van de zoon van de consument en de kwaliteit van dienstverlening. De consument heeft zijn (tweede) zoon in augustus 2021 bij de ondernemer aangemeld voor opvang vanaf 9 mei 2022. Hij zou in januari 2022 op de […]

Lees verder
1 2 3 6