informatieverstrekking

Informatie na overname door ondernemer aan consument onvoldoende

Waar gaat de uitspraak over? Het geschil betreft met name de kosten van de opvang en de informatievoorziening daarover door de ondernemer. De ondernemer heeft de buitenschoolse opvang (BSO) overgenomen. De belangrijkste klacht is dat de nieuwe klanten minder betalen dan de bestaande klanten. Ook is door de ondernemer onvoldoende inzichtelijk gemaakt wat de verschillen […]

Lees verder

Inzage in correspondentie tussen ex-partner en kinderdagverblijf valt niet onder het wettelijke recht op informatie

Waar gaat de uitspraak over? Het geschil betreft de vraag of de consument recht heeft op inzage in de communicatie tussen de ondernemer en haar ex-partner. De consument stekt zich op het standpunt dat zij als gezaghebbende ouder recht heeft op volledige inzage in het dossier van haar dochter en wil alle aantekeningen en correspondentie […]

Lees verder

Prijsstijging ondanks negatief advies oudercommissie

Waar gaat de uitspraak over? Het geschil betreft de vraag of de ondernemer (met het oog op de negatieve advisering door de oudercommissie) in redelijkheid tot het besluit kon komen ten aanzien van de prijsstijging van 9,7% in 2023 en of het belang van de ondernemer zich tegen het negatieve advies van de OC verzet. […]

Lees verder

Ouders hebben recht op informatie over kind tijdens opvang. Beroep op privacy gastouder slaagt niet.

Waar gaat de uitspraak over? De dochter van de consument heeft ernstig letsel opgelopen, naar de consument vermoedt ten gevolge van een incident dat heeft plaatsgevonden bij de gastouder van de ondernemer. Het ziekenhuis waar het letsel bij de dochter is vastgesteld, heeft melding bij Veilig Thuis gedaan vanwege het ontbreken van een verklaring voor […]

Lees verder

Consument onvoldoende aangetoond dat gastouder privacy gevoelige informatie met ex-partner consument heeft gedeeld.

Waar gaat de uitspraak over? Het geschil betreft het delen van persoonlijke informatie door de gastouder over de consument aan de ex-partner van de consument. Kort na het opzeggen van het gastoudercontract heeft de gastouder de ex- partner van de consument uitgenodigd op de thee en veel privacygevoelige informatie met hem gedeeld. De ondernemer geeft […]

Lees verder

Nalaten tijdig ziekenhuisresultaten aan kinddossier toevoegen als oorzaak vertraging passende vervolgplek kind niet bewezen.

Waar gaat de uitspraak over? Kern van het geschil betreft het nalaten door de (gezinsadviseur van de) ondernemer van het plaatsen van het ziekenhuisverslag in het digitale dossier van PPO, waardoor eerst een onjuist advies is uitgebracht over een passende vervolgplek voor de zoon van de consument. De consument stelt dat door het te laat […]

Lees verder

Informatievoorziening en communicatie door ondernemer laat te wensen over.

Waar gaat de uitspraak over? Het geschil gaat over de wijze waarop een bepaling in de overeenkomst tussen partijen moet worden uitgelegd en de communicatie die daarover heeft plaatsgevonden. De consument heeft voor zijn kinderen zes jaar gastouderopvang afgenomen via de ondernemer. De samenwerking met de gastouder is opgezegd door de ondernemer, waarna de consument […]

Lees verder

Gastouderbureau krijgt geen informatie voor vader over kind van gastouder, nu kind inmiddels een andere gastouder heeft.

Waar gaat de uitspraak over? Klager stelt dat hij niet als gelijkwaardig ouder wordt behandeld en geïnformeerd door de gastouder als zijn ex-partner, terwijl hij wel ouderlijk gezag heeft. De ondernemer stelt dat hij klager niet kent. De ondernemer heeft klager duidelijk aangegeven dat geen gegevens worden gedeeld met derden die niet bekend zijn bij […]

Lees verder

Ondernemer moet opvanguren hittesluiting terugbetalen

Waar gaat de uitspraak over? De uitspraak gaat over de vraag of de ondernemer de niet gebruikte opvanguren aan consument moet terugbetalen vanwege de hittesluiting. Vanwege de hitte heeft de ondernemer besloten om op twee opvangdagen de kinderopvang eerder en wel om 13.00 uur te sluiten. De ondernemer geeft consument geen compensatie voor de gemiste […]

Lees verder

Terugbetalen opvanguren door ondernemer vanwege hittesluiting

Waar gaat de uitspraak over? De uitspraak gaat over de vraag of de ondernemer de niet gebruikte opvanguren aan consument moet terugbetalen vanwege de hittesluiting. Vanwege de hitte heeft de ondernemer besloten om op twee opvangdagen de kinderopvang eerder en wel om 13.00 uur te sluiten. De ondernemer geeft consument geen compensatie voor de gemiste […]

Lees verder