Eerder berichtten wij u dat houders van kinderopvangorganisaties, gastouderbureaus en peuterspeelzalen vanuit de Geschillencommissie Kinderopvang en Peuterspeelzalen een klachtenvrijbrief ontvangen.
De klachtenvrijbrief 2016 is inmiddels naar alle kinderopvangorganisaties gestuurd waartegen geen geschillen zijn ingediend bij de Geschillencommissie Kinderopvang en Peuterspeelzalen. Daarnaast ontvingen alle vestigingen van kinderopvangcentra, BSO’s en peuterspeelzalen die geschilvrij zijn een certificaat. Hierop staat dat de organisatie in 2016 geschilvrij was. Wij adviseren het certificaat op een centrale plek aan de muur te hangen om zo (potentiële) klanten te wijzen op de goede dienstverlening.
Als er tegen organisaties en/of vestigingen wel een geschil is ingediend bij de Geschillencommissie Kinderopvang en Peuterspeelzalen, ontvangt de organisatie een brief waarin staat tegen welke vestiging en over welk onderwerp het geschil is ingediend.
Heeft u als houder vragen? Dan kunt u contact opnemen met het Klachtenloket Kinderopvang via info@klachtenloket-kinderopvang.nl of 0900-1877 (20 ct./per gesprek). Uiteraard kunt u hier ook terecht voor vragen en advies.
Meer informatie over diverse onderwerpen is ook te vinden op www.klachtenloket-kinderopvang.nl/ondernemers.