Klachtenloket…twee maanden verder…Wat valt op?

Wat ons opvalt is dat er veel vragen zijn over het per direct kunnen opzeggen zonder opzegtermijn, of dat de organisatie een opzegtermijn van twee maanden wil hanteren.

Vaak vormen klachten over de geleverde diensten de aanleiding en willen ouders per direct van het contract af. De opvang wordt bijvoorbeeld niet veilig gevonden. Gevaarlijke, ongezonde situaties kunnen ouders altijd melden aan de GGD. Het betekent echter niet dat men zich dan niet hoeft te houden aan de opzegtermijn. De Geschillencommissie kan hierover een bindende uitspraak doen.  

Verder valt op dat er ook regelmatig vragen komen over gastouderopvang, met name over betalingen door het gastouderbureau aan gastouder en verkeerde facturatie.  

Echtscheidingen en het recht op informatie over zijn/haar kind vanuit de opvang leveren ook vragen en klachten op als mede het niet volgens de protocollen een melding doen over een kind aan ‘Veilig thuis’.  

Wij zijn in ieder geval content te zien dat ouders ons weten te vinden! Zowel via onze website, e-mail als de telefoon.  

Vrijdagmiddag telefonisch niet bereikbaar

Op vrijdag 1 juli zijn wij vanaf 13:00 uur telefonisch niet meer bereikbaar. Uiteraard kunt u altijd gebruik maken van ons contactformulier. Zo kunnen we al uw vragen toch beantwoorden. Onze telefoonlijn opent maandag 4 juli om 10:00 uur.