Bijna 300 klantcontacten per maand

In 2016 heeft Klachtenloket Kinderopvang 2700 telefoontjes gehad en 750 mailtjes, bijna 300 klantcontacten per maand.

Het Klachtenloket Kinderopvang helpt sinds 1 januari 2016 ouders, oudercommissies en kinderopvangorganisaties bij vragen en klachten over de kinderopvang.

Het landelijke Klachtenloket Kinderopvang biedt ouders en oudercommissies de mogelijkheid hun klacht op te lossen voordat zij naar de Geschillencommissie Kinderopvang en Peuterspeelzalen gaan. De medewerkers van het Klachtenloket Kinderopvang beantwoorden vragen, geven informatie, ondersteunen bij het zoeken naar een passende oplossing, bieden bemiddeling en mediation.

Jaarverslag Klachtenloket Kinderopvang
Er kwamen in 2016 157 officiële klachtmeldingen binnen 59 klachten zijn na bemiddeling of mediation doorverwezen naar de Geschillencommissie Kinderopvang en Peuterspeelzalen. Dit is te lezen in het jaarverslag Klachtenloket Kinderopvang.

De meeste klachten die bij het Klachtenloket Kinderopvang binnenkwamen, gingen over financiële aspecten, veiligheid, communicatie, kwaliteit en het contract. De meeste klachten werden ingediend tegen kinderdagverblijven, op gepaste afstand gevolgd door gastouderbureaus.

  • 1 oktober 2017
  • Nieuws