In 2017 gaf het Klachtenloket Kinderopvang in 3337 telefoongesprekken advies en informatie aan ouders, oudercommissies en kinderopvangorganisaties. Bijna 45.000 unieke bezoekers bekeken de website www.klachtenloket-kinderopvang.nl. We behandelden in totaal 283 klachten om zo partijen verder te helpen.
Meer feiten en cijfers vindt u in het jaarverslag.
Samen werken aan kwaliteit is de gedachte waarmee wij u in ons jaarverslag graag meeneem op een inspirerende reis in de bijzondere wereld van het Klachtenloket Kinderopvang en De Geschillencommissie. U komt langs hoogtepunten van het afgelopen jaar en krijgt vergezichten naar de toekomst.
Dynamisch online in beeld!
Wij presenteren ons jaarverslag dit jaar op een nieuw platform. Een platform dat veel meer is dan een digitale presentatie van onze jaarberichten en cijfers. U treft ook uitgelichte uitspraken, aanvullende achtergrondartikelen en interessante informatieve artikelen aan. We delen graag met iedereen de trots die wij ervaren in alle samenwerkingen die nodig zijn om geschillen en klachten in Nederland op te lossen én te voorkomen. Dat laatste is een heel jaar lang actueel. Ons platform ook.
Samen werken aan kwaliteit
In ons jaarverslag brengen wij in beeld voor wie en met wie we samenwerken aan kwaliteit, omdat het verhogen hiervan klachten voorkomt. Daarin kunnen wij het verschil maken. Dagelijks helpen wij talloze consumenten en ondernemers door klachten en geschillen op te lossen. Bij voorkeur zo vroeg mogelijk in de procedure, omdat dit partijen tijd en de nodige emoties bespaart. Ons werk gaat over iets wezenlijks: rechtvaardigheid, serieus worden genomen als mens, gehoord en gezien willen worden. Dat is misschien wel onze grootste verdienste: we geven mensen de kans hun verhaal te doen. Dat deden we in 2017 en blijven we in 2018 uiteraard ook doen.
Wij wensen u veel leesplezier!