​Vragen en antwoorden

Informatie, advies en bemiddeling voor ouders en organisaties

Meest gestelde vragen en hun antwoorden

Hieronder vindt u de meeste gestelde vragen en antwoorden. Zit uw vraag er niet bij? Neem dan vooral contact met ons op door hier te klikken.


Hoe lang moet ik op een uitspraak van de Geschillencommissie Kinderopvang wachten?
Gemiddeld duurt het, nadat de klacht is ingediend, drie maanden totdat de Geschillencommissie Kinderopvang uitspraak doet ...
Hoe moet ik kinderopvangtoeslag aanvragen?
U kunt via Toeslagen.nl de aanvraag invullen met de gegevens van de kostenindicatie van uw kinderopvangorganisatie. U betaalt de kinderopvangorganisatie ...
Hoe moet ik opzeggen?
U moet altijd schriftelijk opzeggen. Dit kan via een e-mail of brief (liefst aangetekend of persoonlijk overhandigd). Vraag altijd om ...
Hoe weet ik of mijn kind veilig is bij een kinderopvangorganisatie?
Een kinderopvangorganisatie is verplicht een risico-inventarisatie te doen, waarin alle risico’s in kaart worden gebracht en maatregelen worden aangegeven. De ...
Hoe weet ik wat resultaten van de controle door de Inspectie zijn?
De kinderopvangorganisatie is verplicht om het rapport kenbaar te maken aan de ouders. Dit kan door het rapport op de ...
Ik heb mijn contract met het Gastouderbureau getekend, maar mijn gastouder heeft nog geen inschrijving. Wat nu?
De opvang door een gastouder kan pas starten als aan alle voorwaarden is voldaan. Dit houdt onder meer in dat ...
Ik heb mondeling aangegeven dat ik het aantal dagen opvang wil verminderen. De opvangorganisatie zegt dat ik het schriftelijk moet aanvragen.
U moet wijzigingen altijd schriftelijk doorgeven. Voor het aanpassen van de dagdelen wordt een nieuwe overeenkomst opgemaakt, die de oude ...
Ik moet betalen voor een extra dag, terwijl mijn kind tijdens de vakantie drie weken niet is geweest.
Of dat terecht is, hangt helemaal van de afspraken in het contract af. Als u betaald heeft voor vakantie-opvang, maar ...
Ik moet bij mijn kinderopvangorganisatie meer opvanguren afnemen dan de uren, die ik nodig heb. Mag dat?
Ja. Veel kinderopvangorganisaties hebben pakketten met verschillende opvangweken en uren, waaruit u kunt kiezen. Het gevolg kan zijn dat u ...
In mijn contract met het Gastouderbureau geldt een minimaal aantal plaatsingsuren per maand. Ben ik verplicht hieraan te voldoen?
Ja. Sommige gastouderbureaus hanteren een minimaal aantal af te nemen uren per maand. Het gastouderbureau mag dit zelf bepalen. U ...

Vragen?!  Wij helpen je graag en persoonlijk. 

Bel ons op nummer 0900-1877
(gratis, maandag t/m vrijdag van 09:00-16:00 uur)
Of stuur ons een BERICHT (24/7)

Vragen?!   

Bel ons gratis : 0900-1877
(ma-vrij van 10:00-13:30 uur)
Of stuur een BERICHT (24/7)

Vragen?!  Wij helpen je graag en persoonlijk. 

Bel ons op nummer 070-3105310 (maandag t/m vrijdag van 09.00-17.00 uur)

Ik vond het een heel fijn initiatief en vond het erg fijn dat ik snel te woord werd gestaan en geholpen werd. Dat is wel eens anders. Bedankt voor de snelle en prettige hulp!

"Ik vond het een heel fijn initiatief en vond het erg fijn dat ik snel te woord werd gestaan en geholpen werd. Dat is wel eens anders. Bedankt voor de snelle en prettige hulp!"