​Vragen en antwoorden

Informatie, advies en bemiddeling voor ouders en organisaties

Meest gestelde vragen en hun antwoorden

Hieronder vindt u de meeste gestelde vragen en antwoorden. Zit uw vraag er niet bij? Neem dan vooral contact met ons op door hier te klikken.


De kinderopvangorganisatie zegt dat zij verplicht zijn informatie over mijn kind door te geven aan mijn ex-partner.
Kinderopvangorganisaties zijn verplicht om ouders, die wettig gezag hebben, te informeren over hun kinderen. Tenzij een rechter anders heeft bepaald, ...
Verder Lezen
De kinderopvangorganisatie zegt mijn contract op omdat ik een klacht heb ingediend. Mag dat zomaar?
Nee. Er mogen geen consequenties door de kinderopvangorganisatie worden verbonden aan het indienen van een klacht ...
Verder Lezen
De kleding van mijn kind is op de opvang kapot gegaan.
Kinderen moeten kunnen spelen en niet hun mooiste goed aan hebben. Als kinderen spelen, kan er altijd wat kapot gaan ...
Verder Lezen
Geeft het Klachtenloket Kinderopvang ook juridisch advies?
Het Klachtenloket geeft wel algemeen advies, maar geen juridisch advies. Hiervoor kunt u het best naar: het Juridisch Loket of ...
Verder Lezen
Heeft de gastouder met mij een arbeidsovereenkomst?
Bij opvang in huis van de gastouder is er geen sprake van een gezagsrelatie en kan er gebruik gemaakt worden ...
Verder Lezen
Heeft u een klacht tegen het Klachtenloket Kinderopvang?
Bent u niet tevreden over de dienstverlening van het Klachtenloket Kinderopvang, dan kunt u daarover een klacht indienen ...
Verder Lezen
Hoe controleert de inspectie / GGD?
In veel gevallen worden er met de kinderopvangorganisaties afspraken gemaakt voor de controles, maar soms vinden de inspecties ook onaangekondigd ...
Verder Lezen
Hoe dien ik een klacht in bij de kinderopvangorganisatie?
Vertel kort en duidelijk waar u het niet mee eens bent en vraag om concrete maatregelen. Dit kan in eerste ...
Verder Lezen
Hoe gaat Klachtenloket Kinderopvang om met mijn privacy?
Uw privacy is onze zorg. Wij gaan dan ook netjes met uw gegevens om. Wilt u weten hoe wij met ...
Verder Lezen
Hoe kan ik eerdere uitspraken over de meldcode bekijken?
In onderstaand overzicht staan uitspraken gaan over de Meldcode Huiselijk geweld en kindermishandeling: Ondernemer heeft klacht dat medewerker kind zou ...
Verder Lezen

Vragen?!  Wij helpen je graag en persoonlijk. 

Bel ons op nummer 0900-1877 (gratis, maandag t/m vrijdag van 10:00-16:00 uur)
Of stuur ons een BERICHT (24/7)

Vragen?!   

Bel ons gratis : 0900-1877
(ma-vrij van 10:00-13:30 uur)
Of stuur een BERICHT (24/7)

Vragen?!  Wij helpen je graag en persoonlijk. 

Bel ons op nummer 070-3105310 (maandag t/m vrijdag van 09.00-17.00 uur)

Ik vond het een heel fijn initiatief en vond het erg fijn dat ik snel te woord werd gestaan en geholpen werd. Dat is wel eens anders. Bedankt voor de snelle en prettige hulp!

"Ik vond het een heel fijn initiatief en vond het erg fijn dat ik snel te woord werd gestaan en geholpen werd. Dat is wel eens anders. Bedankt voor de snelle en prettige hulp!"