​Vragen en antwoorden

Informatie, advies en bemiddeling voor ouders en organisaties

Meest gestelde vragen en hun antwoorden

Hieronder vindt u de meeste gestelde vragen en antwoorden. Zit uw vraag er niet bij? Neem dan vooral contact met ons op door hier te klikken.


Wat houdt een boeteclausule in?
Als u met uw gastouder overstapt naar een ander gastouderbureau wordt er door de gastouderopvang, waarbij u het contract opzegt, ...
Verder Lezen
Wat houdt het “Vierogenprincipe” in?
Vierogenprincipe Wat houdt het vierogenprincipe in? Vanaf juli 2013 geldt dat een kinderopvangorganisatie moet voldoen aan het zogenoemde vier-ogenprincipe. Dit ...
Verder Lezen
Wat is een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) en continue screening
Al het personeel, dat werkt bij een kinderopvangorganisatie (inclusief de eigenaar) moet in het bezit zijn van een Verklaring Omtrent ...
Verder Lezen
Wat is een VVE-indicatie?
Kinderen die een Voorschoolse- en Vroegschoolse Educatie (VVE)-indicatie hebben, zijn kinderen waarvoor het consultatiebureau op basis van door de gemeente ...
Verder Lezen
Wat is het verschil tussen annuleren en opzeggen?
Bij annuleren is de opvang nog niet daadwerkelijk gestart. Bij opzeggen vindt de opvang al plaats. Lees meer over Opzeggen ...
Verder Lezen
Wat is het verschil tussen bemiddeling en mediation?
Bemiddeling gebeurt telefonisch of per mail. Wanneer de bemiddeling mislukt, maar beide partijen toch tot een oplossing willen komen, dan ...
Verder Lezen
Wat is het verschil tussen een klacht en een geschil?
Een onopgeloste klacht is een geschil. De klachtenprocedure bij het Klachtenloket Kinderopvang is een informele procedure en gericht op het ...
Verder Lezen
Wat kan ik doen als ik er met de opvang niet uit kom?
Als ouders en de kinderopvangorganisatie er niet uit komen over het toedienen van insuline bij een kind met diabetes, kunnen ...
Verder Lezen
Wat kunt u doen als er sprake is van discriminatie binnen de kinderopvang?
Als er sprake is van een discriminerende medewerker, kan de ondernemer diegene aanspreken op diens gedrag. Als het gedrag van ...
Verder Lezen
Wat moet ik doen als de organisatie mijn klacht niet serieus neemt?
Als u niet tevreden bent over de manier waarop er op uw mondelinge klacht wordt gereageerd, kunt u het beste ...
Verder Lezen

Vragen?!  Wij helpen je graag en persoonlijk. 

Bel ons op nummer 0900-1877 (gratis, maandag t/m vrijdag van 10:00-14:00 uur)
Of stuur ons een BERICHT (24/7)

Vragen?!   

Bel ons gratis : 0900-1877
(ma-vrij van 10:00-13:30 uur)
Of stuur een BERICHT (24/7)

Vragen?!  Wij helpen je graag en persoonlijk. 

Bel ons op nummer 070-3105310 (maandag t/m vrijdag van 09.00-17.00 uur)

Ik vond het een heel fijn initiatief en vond het erg fijn dat ik snel te woord werd gestaan en geholpen werd. Dat is wel eens anders. Bedankt voor de snelle en prettige hulp!

"Ik vond het een heel fijn initiatief en vond het erg fijn dat ik snel te woord werd gestaan en geholpen werd. Dat is wel eens anders. Bedankt voor de snelle en prettige hulp!"