gegrond

Geen zwaarwegende reden voor eenzijdige opzegging overeenkomsten door ondernemer; vanwege vertrouwensbreuk geen voortzetting overeenkomsten.

Waar gaat de uitspraak over? De ondernemer heeft de opvangovereenkomsten opgezegd omdat de consument gedurende meerdere jaren zeer veel klaagt en daarbij erg beledigend en intimiderend is tegenover de medewerkers van de ondernemer. Volgens de ondernemer is hier sprake van een zwaarwegende reden. De zwaarwegende reden is dat een ouder een risico of bedreiging vormt […]

Lees verder

Ondernemer moet opvanguren hittesluiting terugbetalen

Waar gaat de uitspraak over? De uitspraak gaat over de vraag of de ondernemer de niet gebruikte opvanguren aan consument moet terugbetalen vanwege de hittesluiting. Vanwege de hitte heeft de ondernemer besloten om op twee opvangdagen de kinderopvang eerder en wel om 13.00 uur te sluiten. De ondernemer geeft consument geen compensatie voor de gemiste […]

Lees verder

Terugbetalen opvanguren door ondernemer vanwege hittesluiting

Waar gaat de uitspraak over? De uitspraak gaat over de vraag of de ondernemer de niet gebruikte opvanguren aan consument moet terugbetalen vanwege de hittesluiting. Vanwege de hitte heeft de ondernemer besloten om op twee opvangdagen de kinderopvang eerder en wel om 13.00 uur te sluiten. De ondernemer geeft consument geen compensatie voor de gemiste […]

Lees verder

Meningsverschil over ruilservice vormt geen gewichtige reden voor eenzijdige beëindiging overeenkomst door ondernemer

Waar gaat de uitspraak over? Het geschil heeft betrekking op de vraag of de ondernemer de plaatsingsovereenkomsten voor de opvang van de twee kinderen van de consument op heeft mogen zeggen wegens gewichtige reden, te weten een verstoorde relatie. De consument heeft naar aanleiding van een beperking van het aantal ruildagen een brief opgesteld, waarbij […]

Lees verder

Door ontbreken hitteprotocol ontbreekt maatstaf om sluiting kinderopvang te toetsen. Oudercommissie kan geen verzoek tot compensatie namens ouders indienen.

Waar gaat de uitspraak over? Het geschil heeft betrekking op de vraag of de ondernemer de opvanglocaties mocht sluiten vanwege de hitte en of ouders gecompenseerd dienen te worden voor niet geleverde opvanguren. De ondernemer heeft op twee middagen al zijn opvanglocaties in Nederland gesloten en heeft dit besluit gebaseerd op protocollen. De sluiting is […]

Lees verder

Vanwege kort tijdsbestek aankondiging sluiting en sluiting opvang niet mogelijk interne klachtenprocedure te doorlopen. Urgentie werkzaamheden is niet door ondernemer onderbouwd.

Waar gaat de uitspraak over? Het geschil heeft betrekking op de vraag of de consument niet eerst volledig de interne klachtenprocedure had moeten doorlopen alvorens naar de Geschillencommissie te gaan. Maar ook of de ondernemer twee dagen van te voren een sluiting voor één dag wegens verbouwing mocht aankondigen. Beide vragen kunnen met ‘nee’ worden […]

Lees verder

Ondernemer hanteerde ten onrechte een opzegtermijn van twee maanden. In vervolg bindend advies is concreet bedrag vastgesteld dat door ondernemer aan consument moet worden terugbetaald.

Waar gaat de uitspraak over? Het geschil betreft het vaststellen van de hoogte van het bedrag dat de ondernemer dient te betalen aan de consument wegens het niet nakomen van de ondernemer van het bindend advies van de commissie. De commissie heeft bij bindend advies de klacht van de consument met betrekking tot de door […]

Lees verder

Ontzegging wegens onveilige situatie

Waar gaat de uitspraak over? De klacht gaat over de kinderopvang van de zoon van de consument. Er hebben zich voorvallen voorgedaan waardoor het vertrouwen in de ondernemer is beschadigd. De medewerkers van ondernemer waren niet op de hoogte van de astma van de zoon van consument. De klacht werd volgens de consument niet serieus […]

Lees verder

Ondernemer medeverantwoordelijk voor formulering gastouder overdrachtsformulier en niet juist omgaan met contractsopzegging consument

Waar gaat de uitspraak over? Het geschil heeft betrekking op de vraag of de gastouder en het gastouderbureau wel professioneel zijn omgegaan met het de opzegging van het contract door de consument. Het door de gastouder ingevulde overdrachtsformulier vermeldt niet alleen objectieve omstandigheden en observaties over de zoon van consument, maar ook een weinig objectief […]

Lees verder

Ondernemer kon opvangrelatie niet meer scheiden van burenconflict met consumenten. Kans reëel onveilige situatie voor zoon consumenten ontstaat door onprofessionele benadering door ondernemer.

Waar gaat de uitspraak over? De consumenten hebben het contract met de ondernemer ontbonden omdat zij het niet langer veilig achtten dat de zoon naar de opvang zou gaan. Er is sprake van een geëscaleerd burenconflict tussen ondernemer en consumenten in verband met de verbouwing van de woning van consumenten. Met betrekking tot de opvang […]

Lees verder
1 2 3 13