SGC

Kinderopvang beëindigde opvang te snel en zonder waarschuwing, maar terugkeer kind niet haalbaar

Waar gaat de uitspraak over? De consument klaagde over de beëindiging van de opvangovereenkomst van zijn driejarige zoon vanwege bijt- en ontsnappingsgedrag. Volgens de consument was de opzegging plotseling, zonder voorafgaande waarschuwing of duidelijke communicatie over incidenten. De ondernemer stelde dat de situatie onhoudbaar was geworden na meerdere bijtincidenten en ontsnappingen en dat onmiddellijke beëindiging […]

Lees verder

Facturering kinderopvang op feestdagen toegestaan volgens overeenkomst en branchegebruik

Waar gaat de uitspraak over? De consument klaagde dat de kinderopvang ook opvanguren factureert voor feestdagen waarop geen opvang wordt geboden. Omdat zijn opvangdag op maandag valt, mist hij meerdere dagen per jaar door feestdagen en voelt hij zich daardoor benadeeld. Hij vond dat de voorwaarden hierover niet duidelijk waren en dat de ondernemer onterecht […]

Lees verder

Beëindiging opvangovereenkomst zorgvuldig uitgevoerd, formele opzegging schoot tekort

Waar gaat de uitspraak over? De consument diende een klacht in tegen de kinderopvang over de eenzijdige beëindiging van de opvangovereenkomst van haar dochter. Volgens de consument was de opzegging onterecht, omdat er geen sprake was van gevaar voor haar dochter of andere kinderen, en omdat de communicatie en dossieropbouw gebrekkig waren. De ondernemer stelde […]

Lees verder

Eenzijdige beëindiging opvangovereenkomsten wegens vermeend grensoverschrijdend gedrag van ouder

Waar gaat de uitspraak over? Het geschil gaat over de directe beëindiging van twee opvangovereenkomsten door een kinderopvangondernemer. De consument stelt dat dit gebeurde vanwege een miscommunicatie over een infectie bij een van de kinderen en omdat de ondernemer de communicatie van haar en haar echtgenoot als onprettig ervoer. Zij vindt de beëindiging disproportioneel en […]

Lees verder

Eenzijdige beëindiging opvangovereenkomst na incident met medewerker

Waar gaat de uitspraak over? Het geschil draait om de beëindiging van een opvangovereenkomst door de ondernemer na een incident tussen een ouder en een medewerker. De consument stelt dat de overeenkomst zonder overleg is beëindigd en verzoekt de commissie om herstel van de opvangplaats via een verkorte procedure. De ondernemer erkent dat de brief […]

Lees verder

Onzorgvuldige opzegging opvangovereenkomst zonder betrokkenheid ouder

Waar gaat de uitspraak over? Een ondernemer beëindigde de opvangovereenkomst voor de vijfjarige zoon van een consument vanwege vermeend verstorend gedrag, maar betrok de ouder nauwelijks bij het proces, hield slechts twee gesprekken en verstrekte ondanks verzoeken niet het protocol voor eenzijdige opzegging. Later trok de ondernemer de beëindiging terug en bood voortzetting van de […]

Lees verder

Transparantie en prijsopbouw bij kinderopvangcontracten: discussie over tariefsverhogingen en opslagpercentages

Waar gaat de uitspraak over? Een consument klaagde mede namens 33 ouders over de tariefsopbouw en contractvormen bij een kinderopvangondernemer. Volgens haar ontbrak transparantie over de kosten, waren er onduidelijke opslagpercentages en werden ouders feitelijk gedwongen tot een standaard 52-wekencontract. Ook vond zij dat de hoge tarieven leidden tot onnodige belasting van het toeslagenstelsel en […]

Lees verder

Oudercommissie deels in gelijk gesteld bij geschil over openingstijden en tarieven

Waar gaat de uitspraak over? Een oudercommissie verzette zich tegen plannen van een kinderopvangorganisatie om de openingstijden te verruimen en toeslagen te rekenen op 40- en 48-wekencontracten. Volgens de commissie was er geen behoefte aan langere openingstijden en waren de opslagpercentages op de uurprijs onvoldoende onderbouwd. De ondernemer beriep zich op landelijke uniformering en sectoronderzoek, […]

Lees verder
1 2 3 62
Ster

Wij zijn op werkdagen telefonisch bereikbaar tussen 9.00 en 14.00 uur.
U kunt uiteraard altijd gebruik maken van het
 contactformulier.