Opzeggen overeenkomst

Geen voldoende zwaarwegende reden aanwezig voor het opzeggen van de overeenkomst door de ondernemer

Waar gaat de uitspraak over? Het geschil betreft een tussen de consument en de ondernemer tot stand gekomen overeenkomst met betrekking tot de voorschoolse opvang van de dochter van de consument. De ondernemer heeft de voorschoolse opvang stopgezet per september 2024, terwijl de overeenkomst pas in 2031 zou eindigen. De consument stelt zich op het […]

Lees verder

Stopzetten opvang van goed te verzorgen kind met chronische aandoening is onredelijk

Waar gaat de uitspraak over? De ondernemer heeft de opvangovereenkomst met de consument opgezegd, omdat de pedagogisch medewerkers niet meer de verantwoordelijkheid voor de diabeteszorg van de zoon van de consument op zich willen nemen. De commissie acht deze opzegging niet redelijk omdat de ondernemer niet voldoende gemotiveerd heeft waarom sprake zou zijn van een […]

Lees verder

Onzorgvuldig handelen ondernemer in communicatie over incidenten en bij opzegging overeenkomst

Waar gaat de uitspraak over? De consument stelt dat de proefperiode van een ondeskundige pedagogisch medewerker niet snel genoeg is beëindigd en dat de ondernemer de opvangovereenkomst met consument onrechtmatig heeft beëindigd. Naar het oordeel van de ondernemer is de betreffende pedagogisch medewerker capabel en bevoegd om de opvang te verzorgen. De ondernemer zegt de […]

Lees verder

Meningsverschil over ruilservice vormt geen gewichtige reden voor eenzijdige beëindiging overeenkomst door ondernemer

Waar gaat de uitspraak over? Het geschil heeft betrekking op de vraag of de ondernemer de plaatsingsovereenkomsten voor de opvang van de twee kinderen van de consument op heeft mogen zeggen wegens gewichtige reden, te weten een verstoorde relatie. De consument heeft naar aanleiding van een beperking van het aantal ruildagen een brief opgesteld, waarbij […]

Lees verder

Ondernemer medeverantwoordelijk voor formulering gastouder overdrachtsformulier en niet juist omgaan met contractsopzegging consument

Waar gaat de uitspraak over? Het geschil heeft betrekking op de vraag of de gastouder en het gastouderbureau wel professioneel zijn omgegaan met het de opzegging van het contract door de consument. Het door de gastouder ingevulde overdrachtsformulier vermeldt niet alleen objectieve omstandigheden en observaties over de zoon van consument, maar ook een weinig objectief […]

Lees verder

Ondernemer kon opvangrelatie niet meer scheiden van burenconflict met consumenten. Kans reëel onveilige situatie voor zoon consumenten ontstaat door onprofessionele benadering door ondernemer.

Waar gaat de uitspraak over? De consumenten hebben het contract met de ondernemer ontbonden omdat zij het niet langer veilig achtten dat de zoon naar de opvang zou gaan. Er is sprake van een geëscaleerd burenconflict tussen ondernemer en consumenten in verband met de verbouwing van de woning van consumenten. Met betrekking tot de opvang […]

Lees verder

Geen nalatig handelen en/of van onvoldoende toezicht door ondernemer vast kunnen stellen. Consument terecht aan opzegtermijn gehouden.

Waar gaat de uitspraak over? Het geschil heeft betrekking op het handelen van de ondernemer rondom een valincident van de dochter van consument met een ergonomische leidsterstoel, waarbij de dochter letsel heeft opgelopen en het bij opzeggen van de overeenkomst houden van consument aan de opzegtermijn van één maand. De ondernemer geeft aan dat juist […]

Lees verder