(on)zorgvuldig handelen

Tegen verzoek consument in plaatst ondernemer foto’s kinderen consument op social media.

Waar gaat de uitspraak over? Hoewel de consument een verzoek heeft ondertekend om geen foto’s van haar kinderen op social media te plaatsen is dit toch met regelmaat zonder toestemming gebeurd. De consument verwijt de ondernemer onzorgvuldig en klachtwaardig handelen. De ondernemer heeft het plaatsen van foto’s op de social media kanalen uitbesteed aan een […]

Lees verder

Zwaarwegende reden voor ontzegging toegang, maar ondernemer heeft urgentie van situatie in eerste instantie onvoldoende geduid

Waar gaat de uitspraak over? Het geschil betreft de vraag of de ondernemer zorgvuldig heeft gehandeld in de ontzegging van de toegang aan de zoon van de consument. De consument geeft aan dat een hulporganisatie was ingeschakeld om haar zoon te observeren, maar dat de ondernemer het advies van deze hulporganisatie niet wilde afwachten. De […]

Lees verder

Ondernemer zorgvuldig gehandeld bij sluiten BSO+ groep

Waar gaat de uitspraak over? Het geschil betreft het sluiten van de BSO+ groep door de ondernemer en de gevolgen daarvan. De periode tussen de opzegging van het BSO+ contract en het daadwerkelijk rondkrijgen van de opvang voor haar zoon is voor de consument en haar gezin heel stressvol geweest. Vanwege de slechte communicatie met […]

Lees verder

Gebrek aan toezicht kinderdagopvang onvoldoende onderbouwd

Waar gaat de uitspraak over? Het geschil betreft een klacht over het toezicht op de kinderdagopvang locatie. De consument stelt zich op het standpunt dat er een gebrek aan toezicht is op de locatie en dat haar dochter lichamelijk is mishandeld. Haar dochter klaagde wekelijks over de omgang met de andere kinderen op de groep […]

Lees verder

Ondernemer adequaat gehandeld na incidenten

Waar gaat de uitspraak over? Het geschil betreft het handelen door de ondernemer, nadat zich op de BSO vier incidenten hebben voorgedaan waarbij de kinderen van de consument en een ander kind betrokken zijn. Volgens de consument is door de ondernemer hierop niet serieus gehandeld. De ondernemer heeft na de melding door de consument diverse […]

Lees verder

Incidenten op de kinderopvang

Waar gaat de uitspraak over? Het geschil betreft de vraag of de ondernemer voldoende adequaat heeft gehandeld na incidenten op de opvang. Op de BSO hebben zich namelijk vier incidenten voorgedaan waarbij de kinderen van de consument en een ander kind betrokken zijn. Een jongen heeft de dochter van consument aangerand. Dit is naar inziens […]

Lees verder

Ondernemer heeft nalatig gehandeld na incident

Waar gaat de uitspraak over? Het geschil betreft een klacht over het onzorgvuldig handelen van de ondernemer. De dochter van de consument is geslagen door een medewerker van de ondernemer. De ondernemer heeft later aangifte gedaan regen de medewerker, maar pas zes weken na het incident de ouders geïnformeerd. Op het moment dat de ouders […]

Lees verder

Prijsstijging ondanks negatief advies oudercommissie

Waar gaat de uitspraak over? Het geschil betreft de vraag of de ondernemer (met het oog op de negatieve advisering door de oudercommissie) in redelijkheid tot het besluit kon komen ten aanzien van de prijsstijging van 9,7% in 2023 en of het belang van de ondernemer zich tegen het negatieve advies van de OC verzet. […]

Lees verder