Communicatie

Inzage in correspondentie tussen ex-partner en kinderdagverblijf valt niet onder het wettelijke recht op informatie

Waar gaat de uitspraak over? Het geschil betreft de vraag of de consument recht heeft op inzage in de communicatie tussen de ondernemer en haar ex-partner. De consument stekt zich op het standpunt dat zij als gezaghebbende ouder recht heeft op volledige inzage in het dossier van haar dochter en wil alle aantekeningen en correspondentie […]

Lees verder

Informatievoorziening en communicatie door ondernemer laat te wensen over.

Waar gaat de uitspraak over? Het geschil gaat over de wijze waarop een bepaling in de overeenkomst tussen partijen moet worden uitgelegd en de communicatie die daarover heeft plaatsgevonden. De consument heeft voor zijn kinderen zes jaar gastouderopvang afgenomen via de ondernemer. De samenwerking met de gastouder is opgezegd door de ondernemer, waarna de consument […]

Lees verder

Onzorgvuldig handelen ondernemer in communicatie over incidenten en bij opzegging overeenkomst

Waar gaat de uitspraak over? De consument stelt dat de proefperiode van een ondeskundige pedagogisch medewerker niet snel genoeg is beëindigd en dat de ondernemer de opvangovereenkomst met consument onrechtmatig heeft beëindigd. Naar het oordeel van de ondernemer is de betreffende pedagogisch medewerker capabel en bevoegd om de opvang te verzorgen. De ondernemer zegt de […]

Lees verder

Wijze van communicatie en bejegening door ondernemer levert geen onzorgvuldig of nalatig handelen op. Consument heeft overeenkomst opgezegd.

Waar gaat de uitspraak over? Deze zaak gaat om communicatie en de omgang met de consument. Eén klacht gaat over het niet aanbieden van fruit aan de zoon van de consument omdat hij zijn eigen groentebakje van huis meenam. Dit baseert de consument op basis van een foto in de portal van ondernemer. Voor de […]

Lees verder

Weigering toegang als time-out begrijpelijk, maar communicatie en concrete stappen ondernemer onduidelijk.

Waar gaat de uitspraak over? Tijdens de opvang heeft een incident plaatsgevonden met de zoon van de consument, waarop de ondernemer een ‘time-out’ heeft ingezet met verlenging. De zoon van consument heeft hierdoor geen toegang meer tot de opvang. Als reden hiervoor noemt de ondernemer dat hij geen/onvoldoende bekwame medewerkers heeft om de steeds zwaarder […]

Lees verder

Opzegging overeenkomst in gegeven omstandigheden niet rechtsgeldig en gebrek aan goede communicatie

Waar gaat de uitspraak over? In dit geschil heeft de ondernemer de plaatsingsovereenkomst met onmiddellijke ingang beëindigd. Het geschil betreft de handelwijze van de ondernemer ten aanzien van incidenten op de BSO waarbij de zoon van consument was betrokken, de onmiddellijke beëindiging van de plaatsingsovereenkomst en de communicatie met de consument door (verschillende medewerkers van) […]

Lees verder

Ondernemer mag voorwaarde hanteren dat ouders bij aanvragen gebruik maken van het ouderportaal of de opvangapp

Waar gaat de uitspraak over Consument klaagt erover dat op een bepaalde dag er geen opvang werd aangeboden en over de door de ondernemer gehanteerde wijze van communiceren. De ondernemer geeft in het standpunt aan dat de consument heeft bevestigd gebruik te maken van de internetsite van het ouderportaal. Voor de ondernemer was daarmee de kwestie […]

Lees verder